جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: پس از انتشار اخباری مبنی بر آزار یک کودک 5 ساله در کارواشی در بوشهر، بهزیستی استان نیز این خبر را تایید کرد و دادستانی نیز گفت که برای این مساله، تشکیل پرونده خواهد داد.
کد خبر: ۵۷۱۵۱
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: پس از انتشار اخباری مبنی بر آزار یک کودک 5 ساله در کارواشی در بوشهر، بهزیستی استان نیز این خبر را تایید کرد و دادستانی نیز گفت که برای این مساله، تشکیل پرونده خواهد داد.

به گزارش «فکرشهر»، خبر آزار یک کودک 5 ساله به نام «مبین» در کارواشی در بوشهر، در روزهای گذشته، افکار عمومی را منقلب و احساسات را جریحه دار کرده است؛ کودکی که در کارواش حبس بوده و پس از آن که یکی از مشتریان، صدای ناله او را می شنود، به اورژانس اجتماعی خبر می دهد.

بر اساس گزارش های رسیده، نیروهای اورژانس اجتماعی در حالی این کودک را پیدا می کنند که بدون لباس و برهنه بوده و آثاری از جراحت روی سر و بدن، دست و حتی دندان هایش نیز دیده می شده است؛ همچنین گفته شده که این کودک، مدت ها در انبار این کارواش احتمالا به همین وضعیت، نگهداری می شده است.

به گزارش «فکرشهر» و بر اساس اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها و فضای مجازی، مسوول این کارواش مدعی شده که پدر این کودک پس از تصادف که مقصر بوده، مفقود شده و مادرش نیز به زادگاه خود در کرمان برگشته و کودک را به کارواش آورده تا جای خواب و غذا داشته باشد.

اما، پس از انتشار این اخبار و  در حالی که کارواش مد نظر همچنان به کار خود ادامه می داده، سرانجام، بهزیستی استان و دادستان انقلاب بوشهر، به مساله واکنش نشان دادند.

علی حسن پور ـ دادستان عمومی و انقلاب بوشهر ـ به ایرنا گفته که «با دریافت گزارش مبنی بر کودک آزاری در یک کارواش شهر بوشهر پرونده ای در یکی از شعبه های دادسرا تشکیل و درمرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و  با شناسایی عامل و یا عاملان این کودک آزاری خاطیان تحت تعقیب و برخورد قانونی خواهد شد.»

روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر نیز در همین رابطه اعلام کرد: براساس گزارش رسیده به مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مبنی بر یک مورد کودک آزاری در یک کارواش در شهر بوشهر، نیروهای اورژانس با گرفتن مجوز قضایی و با همراهی نیروی انتظامی به محل مورد نظر مراجعه و با کودکی که مورد اذیت و آزار جسمی و روانی قرار گرفته بود روبه رو شدند که بلافاصله کودک به بهزیستی ارجاع و در بیمارستان بستری شد.

براساس این گزارش، کودک آزار دیده، بستری شده و آزمایش ها و معاینه های لازم روی او انجام و روند درمان جسمی و روانی وی آغاز شده است.

این گزارش می افزاید: در خصوص امور قضایی و رفتار مجرمانه حادث شده، پیگیری های لازم اعم از حضوری و مکاتبه ای با دادستان، فرمانداری، دفتر حمایت از کودکان دادگستری، اداره اگاهی انجام شده است.

در همین راستا، ضمن تمهید شرایط مراقبتی، نگهداری، تحصیل و حمایت‌های روانی - اجتماعی، این اداره کل یک نماینده حقوقی ویک روانشناس را به طور ویژه برای پیگیری این پرونده تعیین کرده است.

به گزارش «فکرشهر»، هر چند نمونه های کودک آزادی در سراسر ایران دیده شده و حتی در برخی موارد در استان نیز مواردی خفیفی از آن رسانه ای شده است ولی این حجم از کودک آزاری که تایید هم شده است، آن هم در شهری چون بوشهر که گفته می شود جزو امن ترین شهرهای کشور است، توجه بیشتر به مشکلات اجتماعی و روانی در این شهر را می طلبد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر