سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۲۱۳
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

فکرشهر: مدیر تعاون، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به تاسیس تعاونی‌های دانشجویی برای اشتغال دانش آموختگان گفت: در این راستا تعاونی‌های دانش بنیان ویژه دانش آموختگان مراکز آموزش عالی در استان بوشهر طراحی و اجراء شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مجید پرویزی ظهر امروز در آیین راه‌اندازی کرسی مشاوره ،تعاون و کارآفرینی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر با تاکید بر توجه به اشتغال دانش آموختگان اظهار داشت:کرسی مشاوره ،تعاون و کارآفرینی به منظور توسعه فرهنگ کسب وکار تعاونی و ایجاد تعاونی‌های نوپا و دانشجویی در دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است.

مدیر تعاون، اداره کل  تعاون کار و رفاه اجتماعی  استان بوشهر با اشاره به تاسیس تعاونی‌های دانشجویی برای اشتغال دانشجویان و  دانش آموختگان گفت: دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی، تعاونی دانشجویی تشکیل بدهند و یا با راه‌اندازی تعاونی‌های دانش بنیان، فعالیتهای تولیدی و صنعتی داشته باشند و از این طریق جذب بازار کار شوند.

مجید پرویزی به مزیت‌های شرکت‌های تعاونی دانشجویان اشاره کرد و افزود: آشنایی دانشجویان با کارگروهی و ارائه نوعی الگوی تشریک مساعی و خودیاری برای آنان، کمک به توان اقتصادی دانشجویان و توانمندسازی تدریجی آنان، کمک به دانشگاه برای اداره بهتر امور جاری دانشگاه از مزیت‌های این شرکت‌هاست.

نقش‌آفرینی در حوزه دانش‌بنیان مهم‌ترین رویکرد بسیج دانشجویی است

وی از اجرایی شدن تعاونی‌های دانش بنیان ویژه دانش آموختگان مراکز آموزش عالی خبرداد و خاطر نشان کرد: با توجه به نقش اشتغالزایی تعاونی‌ها به‌ویژه برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، هم اکنون نوع جدیدی از تعاونی دانشگاهی با عنوان تعاونی‌های دانش بنیان دانش آموختگان طراحی شده و در حال اجرا  است.

پرویزی دراین خصوص افزود: تعاونی‌های دانش بنیان به تعاونی‌هایی اطلاق می‌شود که به منظور متشکل کردن گروه‌های دانشجویی با هدف توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغالزایی دانشجویان در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرند و فعالیت آنها بعد از فارغ التحصیل شدن اعضا نیز تداوم می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر