جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در سه ماهه نخست امسال، در مناطق چهارگانه و مناطق آزاد استان بوشهر، 66 نفر متخلف شکار و صید دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند...
کد خبر: ۵۷۷۰۱
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: در سه ماهه نخست امسال، در مناطق چهارگانه و مناطق آزاد استان بوشهر، 66 نفر متخلف شکار و صید دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: علیرغم کمبود شدید نیروهای محیط بانان در مناطق، در سه ماهه ابتدای سال 98 تاکنون 66 متخلف شکار و صید دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

فرهاد قلی نژاد، با قدردانی از همه محیط بانان و کارکنان یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: بی شک این تلاش ها و زحمات بدون همکاری و مشارکت قضات، همیاران،  شوراهای شهر و روستا، دهیاران و اهالی رسانه به نتیجه نمی رسید.

وی همچنین ابراز امیدواری نمود که مشارکت جوامع محلی در این زمینه ها همراه با کسب آموزش های لازم بیشتر شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با تشریح عملکرد سه ماهه نخست یگان حفاظت محیط زیست استان در سال جاری گفت: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو، خودرو، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست بوشهر در 3 ماهه نخست امسال مناسب ارزیابی می‌شود. 

 سیداحسان موسوی، مشکلات را مانع انجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به وجود مشکلات بزرگ در کنار کارهای بزرگ گفت: اگر هدف انجام دادن کارهای بزرگ باشد قطعا" با مشکلات بزرگی روبه رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح،  با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دهیم . 

وی در ادامه افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان در سه ماه نخست امسال کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه، عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد به طوری که این یگان توانسته است در سه  ماهه نخست سال جاری 66 نفر متخلف شکار و صید را دستگیر و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی نماید. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق برای دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند، در این راستا طی سال جاری با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است  برای سال جاری بهتر ارزیابی می شود. 

موسوی از وضعیت پرونده های تخلفات زیست محیطی در استان نیز خبر داد و افزود: در طی عملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست از ابتدای سال تاکنون  مجموع 43 مورد تخلف ثبت شده که دراین راستا 66 نفر به مراجع قضایی معرفی شده اند. 

این مقام مسوول تعداد پرندگان و پستانداران شکار و زنده گیری شده را 105 قطعه و رأس عنوان کرد و گفت: از این تعداد 55 قطعه پرنده شکار شده، 16 قطعه زنده گیری شده و 34 رأس کل و بز، قوچ و میش و ...  نیز شکار و زنده گیری شده است.

موسوی سلاح جنگی مجاز و غیر مجاز کشف شده را 16 قبضه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 7 قبضه غیر مجاز 7 قبضه مجاز و 2 سلاح جنگی کشف، ضبط و تحویل مراجع قضایی داده شده است.  

به نوشته روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان بوشهر، همشهریان می توانند هرگونه تخلف زیست محیطی را به شماره 07733537064 گزارش نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر