جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۸۷۶
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از بهره‌برداری ۳۲۰ هکتار اراضی گلخانه‌ای استان خبرداد و گفت: با فعالیت این واحدهای تولیدی شش‌هزار تن محصول کشاورزی به تولیدات استان بوشهر افزوده شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمدتقی منوچهری ظهر امروز در نشست با مسئولان اجرایی استان و مجری طرح گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی، توسعه گلخانه‌ها را یکی از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی استان بوشهر دانست و اظهار داشت: این استان یکی از نقاط مستعد برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که تاکنون 320 هکتار اراضی استان بوشهر به این مهم اختصاص یافته است.

وی، با بیان اینکه از این گلخانه‌ها سالانه بیش از شش‌هزار 384 تن انواع محصولات تولید می‌شود خاطر نشان کرد: سال قبل 103 هکتار اراضی گلخانه‌ای به ظرفیت استان بوشهر افزوده شد که 74 هکتار آن داربستی و 29 هکتار گلخانه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای توسعه گلخانه در اراضی استان برای امسال خبر داد و بیان کرد: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده 300 هکتار اراضی روباز به گلخانه تبدیل می‌شود.

منوچهری با بیان ایتنکه سالانه افزون بر 850 هزار تن انواع صیفی و سبزی‌جات در اراضی کشاورزی استان بوشهر تولید می‌شود افزود: از این  میزان تولیدات 600 هزار تن آن گوجه فرنگی خارج از فصل است.

وی، ظرفیت اجرای طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر را بسیار بالا دانست و گفت: بیش از 10 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای توسعه کشت گلخانه‌ای شناسایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر بهره جستن از سد چم‌شیر در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر برای اجرای طرح گلخانه‌ای خاطر نشان کرد: این سد ظرفیتی افزون بر 60 میلیون متر مکعب آب دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت شش‌هزار هکتار اراضی گلخانه‌ای در شهرستان‌های دیلم و گناوه ایجاد کرد.

منوچهری به گردش مالی فروش گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر در سال قبل پرداخت  و تصریح کرد: سال قبل از محل فروش گوجه فرنگی به قیمت هر کیلوگرم 2500 تومان 1500 میلیارد تومان گردش مالی ایجاد شد.

وی، با اشاره به وجود 700 کیلومتر نوار ساحلی استان بوشهر افزود: با اجرای طرح آب شیرین‌کن می‌تواند طرح کشت گلخانه‌ای در نوار ساحلی استان بوشهر توسعه و گسترش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید نشاء گوجه‌فرنگی در گلخانه‌های استان خبر داد و خاطر نشان کرد: تولید 55 هزار تن انواع محصولات صیفی‌‌جات در طرح گلخانه‌ای طراحی شده است.

منوچهری از تدوین 36 طرح گلخانه‌ای در استان خبر داد و افزود: این طرح‌های گلخانه‌ای برای 39 هکتار طراحی شده که 31 طرح آن در 31.5 هکتار با سرمایه‌گذاری 66 میلیارد تومان تصویب شده است.

  وی، با تاکید بر تعدیل هزینه تعرفه برق مصرفی گلخانه‌ای گفت: برای توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر لازم است تعرفه هزینه برق مصرفی از صنعتی و کشاورزی تبدیل شود.

24 میلیون تن بذر محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در حال ترخیص است

ولی‌الله بنی‌عامری ظهر امروز در نشست طرح توسعه گلخانه‌های استان بوشهر با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل شده اظهار داشت: محیط‌های کنترل شده شامل سایبان، سازه، گلخانه و دیگر طرح‌ها است که همه این پروژه‌ها مورد حمایت ویژه در تولید محصولات کشاورزی قرار دارد.

وی، با اشاره به برنامه طرح توسعه گلخانه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: برای استان بوشهر در برنامه 10 ساله 5 هزار هکتار طرح گلخانه‌ای تدارک دیده شده که امسال 300 هکتار آن اجراء می‌شود.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح توسعه گلخانه‌ای تا سال 1404 ادامه دارد گفت: هر سال میزان طرح‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد که امسال 300 هکتار و سال 1404 بیش از یک‌هزار هکتار اجراء می‌شود.

بنی‌عامری ظرفیت استان بوشهر برای اجرای طرح تولید محصولات گلخانه‌ای را بسیار با اهمیت دانست و گفت: با توجه به کم آبی، خشکسالی،  شور شدن زمین‌ها،  افزایش سطح تبخیر و گرمای مطلوب  و وجود اراضی مناسب باید طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر به 10 هزار هکتار افزایش یابد.

وی، با بیان اینکه طرح‌های گلخانه‌ای باید بر اساس اقلیم مناطق ساخته شود افزود: اجرای طرح گلخانه‌ای تحت تابع اقلیم، هزینه‌های اجراء راکاهش می‌دهد که استان بوشهر در این حوزه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی تولید 50 تن گوجه فرنگی در هر هکتار را از مزیت‌های طرح گلخانه‌ای دانست و گفت: تولید محصول در اراضی گلخانه‌ای بیش از 5 برابر فضای باز است.

بنی‌عامری از پرداخت تسهیلات بدون واگذاری وثیقه خبر داد و بیان کرد: در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای حمایت همه جانبه از جمله پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی بدون وثیقه انجام می‌شود.

وی، با بیان اینکه تولید کنندگان محصولات کشت گلخانه‌ای نباید نگرانی تامین بذر باشند تصریح کرد: افزون بر 10 میلیون تن بذر گلخانه‌ای در حال توزیع و 24 میلیون تن هم در حال ترخیص است و هیچ گونه نگرانی در تامین بذر وجود ندارد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اجرای آب شیرین‌کن در اجرای طرح گلخانه‌ای تصریح کرد: آب شیرین‌کن در اجرای طرح تولید محصولات گلخانه‌ای نقش ویژه‌ای دارد که اجرای طرح آب شیرین‌کن خورشیدی مورد توجه ویژه قرار دارد.

بنی‌عامری بیان کرد: استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان رضوی، جنوب کرمان، هرمزگان، البرز و تهران از استان‌های مهم برای توسعه گلخانه‌ها در تولید محصولات کشاورزی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر