شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی « فکرشهر»/ با حضور مدیر کل بهزیستی استان در برازجان مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: مدیر کل بهزیستی استان در مراسم افتتاح منزل یکی از مددجویان بهزیستی برازجان گفت: اداره بهزیستی استان از سال ۹۷ تاکنون، کمک های مالی بلاعوض جهت ساخت منازل، به ۴۷۲ مددجو در کل استان که ۲۲۸ مددجو در شهرستان دشتستان هستند تعلق یافته است.
کد خبر: ۵۷۹۱۶
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

فکرشهر - اسماء بوستانی: مدیر کل بهزیستی استان بوشهر گفت: اداره بهزیستی استان از سال ۹۷ تاکنون، کمک های مالی بلاعوض جهت ساخت منازل، به ۴۷۲ مددجو در کل استان که ۲۲۸ نفر از آنان در شهرستان دشتستان هستند، پرداخت کرده است.

به گزارش فکرشهر، علی پولادی ریشهری در مراسم افتتاح منزل یکی از مددجویان بهزیستی در شهر برازجان که ۲۴ تیرماه با حضور مسوولین استان و دشتستان انجام شد، اظهار کرد: بسیاری از این منازل با کمک حمایت های مالی اداره بهزیستی به بهره برداری رسیده اند؛ اگر این امکان وجود داشت که اداره بهزیستی می توانست تمامی هزینه ساخت منازل را به این مددجویان پرداخت کند بسیار نیکو بود اما اکنون به صورت مشارکتی این منازل ساخته شده اند، به صورتی که ۱۹ میلیارد و هفتصد و ده میلیون ریال در ساخت مساکن مددجویان دشتستانی هزینه شده است.

پولادی ریشهری با اعلام اینکه برنامه هایی برای گسترش این طرح وجود دارد ادامه داد: طرح ۳۰۰ واحدی مساکن، یکی از طرح هایی است که رییس سازمان بهزیستی کشور و استانداربوشهر در خصوص این طرح زحمت های فراوانی را متقبل شده اند، امیدواریم بتوانیم در همین سال جاری این طرح را آغاز کنیم؛ ۱۵۰ واحد نیز از سازمان بسیج سازندگی کلنگ زنی خواهد شد که تعداد چشمگیری از این واحدها برای مددجویان دشتستانی است.

وی با ابراز امیدواری از اعتبارات آینده اظهار کرد: امید است اعتبارات به صورتی در اختیار ما قرار گیرد که بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به مددجویان ارائه و افراد نیازمند بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم؛ این کمک های حداقلی شاید پاسخگوی نیازهای مددجویان نباشد، اما تلاش می کنیم در خصوص تامین دارو، عصا، ویلچر و دیگر نیازمندی ها این مددجویان را تنها نگذاریم.

مدیر کل بهزیستی استان در بازدید از پارک پیام شهر برازجان اظهار کرد: از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان و خبرنگارانی که با ما همکاری های لازم را انجام دادند تشکر می کنم؛ مناسب سازی این پارک و مکان های دیگر برای معلولین الگویی است که در سراسر استان باید از آن استفاده کرد، ساختمان ها، ادارات و معابر همه شهرها باید برای حضور معلولین مناسب سازی شود تا بتوانند فعالیت های روزانه خود را به راحتی انجام دهند؛ یکی از دلایل کمرنگ بودن معلولین در مکان های عمومی و جامعه همین نامناسب بودن مکان ها است که امیدوارم همه ادارات، شهرها و روستاها این مهم را در بخش خود فعال کنند‌.

شهردار برازجان در این بازدید در خصوص تغییر نام پارک پیام به پارک پدر عنوان کرد: برای تغییر نام این پارک تمامی مراحل قانونی باید طی شود، ما نیز در این خصوص همکاری های لازم را انجام خواهیم داد؛ این پارک مکانی برای عموم مردم خصوصا سالمندان است، بیشتر میانگین افرادی که در این پارک اوقات فراغت خود را می گذرانند سالمندان هستند؛ زیرا فضایی مناسب در کنار بنایی تاریخی است.

 

محمدحسن محمدی افزود: مناسب سازی جهت رفاه حال معلولین را در بیشتر خیابان های شهر انجام داده ایم و این رویکرد در اولویت فعالیت های ما قرار دارد، همان گونه که پارک دانش آموز را به عنوان پایولت انتخاب و ساماندهی کردیم، تلاشمان بر این است که مسیرهای شهر را بر اساس اولویت های عموم و معلولین طراحی کنیم و اختلاف ارتفاع را جهت رفاه حال این معلولین در نظر داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه اولویت ما در کنار فعالیت های عمرانی، فعالیت های فرهنگی است، ادامه داد: در فعالیت های فرهنگی با اداره بهزیستی به آسایشگاه سالمندان، خانواده های دارای افراد معلول و دیگر فعالیت ها همکاری های لازم را انجام داده ایم، زیرا اگر به فعالیت های فرهنگی به خوبی عمل کنیم می توانیم دیگر فعالیت ها را بهتر انجام دهیم.

رییس بهزیستی دشتستان نیز عنوان کرد: از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان که همکاری های لازم را در همه عرصه ها با اداره بهزیستی انجام می دهند تشکر و قدردانی می کنم؛ مجموعه شهرداری تمامی تعاملات با اداره بهزیستی را با روی باز می پذیرد و همکاری های لازم را در همه امور با ما  انجام می دهد، همان گونه که مستحضر هستید شاهد تحول بسیار خوبی در شهر در خصوص مناسب سازی پارک ها و معابر برای معلولین، نابینایان، و سالمندان هستیم، در خیابان چمران نیز از ابتدا تا انتها مناسب سازی صورت گرفته است.

حمید انصاری درخواست خود از ادارات و مجموعه شهرداری را ممانعت از سد معبر کردن برخی فروشندگان در محیط پیاده رو خصوصا مکان هایی که برای معلولین مناسب سازی شده است، اعلام کرد و افزود: این سد معبرها می تواند برای معلولین و نابینایان مشکل ساز شود و اگر در این خصوص فرهنگ سازی شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه امروز منزل یکی از مددجویان بهزیستی که دارای سه معلول هستند افتتاح شد، ادامه داد: مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به این خانواده شده و توسط اداره بهزیستی به بنیاد مسکن جهت استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن ارجاع داده شده است.

به گزارش فکرشهر، رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان به مناسبت هفته بهزیستی در مراسمی کودکان کار شهر را جمع  و در یکی از کافه های شهر برازجان از آن ها پذیرایی کرد.

وی خطاب به کودکان کار بیان کرد: مشکلات مالی در همه خانواده ها وجود دارد، اما شما کودکان توانمند، تمام تمرکز خود را بر روی درس و تحصیل خود قرار دهید تا در آینده بتوانید برای خود، خانواده و جامعه اتان فردی مفید باشید؛ اداره بهزیستی نیز تمام تلاش و توان خود را در جهت حمایت از شما به کار خواهد گرفت.

حمید انصاری برای حمایت از این کودکان خطاب به آن ها اعلام کرد: از طرف اداره بهزیستی، برای کودکانی که در پایه های اول تا سوم ابتدایی مشغول به تحصیل هستند، معلم خصوصی برای پیشرفت در امر تحصیل به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار خواهیم داد؛ بی شک تلاش و پشتکار شما می تواند آن چنان باعث پیشرفتتان شود که در آینده بتواند به کودکان کمک کنید.

رییس اداره بهزیستی دشتستان با کودکان کار در خصوص محل فعالیت، آرزوها و اهدافشان  صحبت کرد و هر کودک آرزوهای خود را با شوق و ذوق با رییس اداره بهزیستی در میان گذاشت.

به گزارش فکرشهر، مدیر کل بهزیستی استان از شهردار برازجان به دلیل همکاری های مجموعه شهرداری با اداره بهزیستی شهرستان دشتستان تقدیر نمود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر