شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۹۲۲
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: اجلاس مؤسسین هیأت امناء و مدیران حوزه علمیه خواهران استان با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، اجلاس مؤسسین هیأت امناء و مدیران حوزه علمیه خواهران استان با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در سالن کنفرانس مرکز آموزشی فرهنگیان برگزار شد.

 جهان غرب در شرایط کنونی به دنبال سقوط شخصیت زنان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در اجلاس موسسین، هیئت امنا  مدیران حوزه های علمیه خواهران استان گفت: جهان کنونی به جهان تحریف و ابتذال واژه های انسانی تبدیل شده است گر نگاهی به جهان غرب داشته باشیم ،متوجه می شوید که دچار چه انحطاط فکری و اعتقادی است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بخشی از تهاجم نرم جهان استکبار، تهاجم فرهنگی است افزود: این تهاجم مرز نداشته و دل ها و مغزها را مورد هدف قرار داده  و در تلاش است با دگردیسی ذهنی انسان مسلمان را به انسانی غربگرا مبدل کند.

وی اضافه کرد:جهان غرب در شرایط کنونی به دنبال سقوط شخصیت زنان است تا از طریق آنان مردان را که تربیت یافته این بانوان هستند هم دچار انحطاط و سقوط کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: اسلام دین جهانی است و در دنیای امروز و در زمان غیبت ولی عصر عج این حوزه های علمیه هستند که جهان را نجات می دهند پس برنامه حوزه ها نیز باید جهانی و از افق انقلاب اسلامی باشد.
حوزه علمیه خواهران مولود انقلاب است.

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در این اجلاس گفت: حوزه جریانی است که قرن ها فعال بوده اما حوزه علمیه خواهران مولود انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور افزود:23 سال پس از تشکیل مدیریت حوزه ،حوزه های علمیه به دو بخش خواهران و برادران با مدیریت مجزا تقسیم شد.

وی اضافه کرد:هم اکنون در کشور 100 هزار طلبه خواهر فارغ تحصیل شدند  170 هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشورگفت: قالب طلبه های خواهر در سطح دو یعنی لیسانس ،بخش قابل توجهی در 125 محل رشته در سطح سه و تعدادی نیز در 125 محل رشنه در سطح 4 یعنی دکترا مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور بیان داشت: تعدادی از بانوان طلبه در زمینه زبان های خارجی فعال هستند و حتی به خارج از کشور هم اعزام می شوند.

وی گفت: این ارتباط دو سویه است به گونه ای که تعدادی از بانوان برای تحصیل و تعلیم درس های حوزوی از کشورهای دیگر و ملیت های مختلف در جامعه الزهرا حضور دارند.

11 مدرسه علمیه در استان فعال هستند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان نیز گفت: در استان بوشهر 11 مدرسه علمیه خواهران داریم  وهزارو765 طلبه داشتیم که 551 فارغ تحصیل و هزارو 214 طلبه نیز در حال تحصیل هستند.

یوسفی افزود: از میان خواهران طلبه، 80 حافظ قرآن، 170 قاری قرآن، 380 مبلغ قرآن و 300 پژوهشگر قرآنی داریم  و 110نفر از طلبه ها نیز به صورت جهادی در مدارس استان به عنوان مشاور فعالیت دارند.

گفتنی است از آقای عاشوری واقف اهل اهرم تنگستان که منزل مسکونی اش را پس از درگذشت فرزندش به حوزه علمیه خواهران اهدا کرده بود تجلیل شد.

در پایان این اجلاس از مؤسسین، هیأت امناء و مدیران و جمعی از خیرین مدارس علمیه خواهران تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر