جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۰۹۵
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: کار ذخیره سازی بچه میگو در سایت های پرورشی استان بوشهر از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و باید تا اواخر تیرماه به پایان برسد که به دلیل برخی مشکلات در آغاز فصل ذخیره سازی تا ۱۵ مرداد ماه تمدید شده است.

به گزارش فکرشهر، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به مشکلات تامین لارو در روزهای آغازین تولید در مراکز تکثیر میگو و تقاضای پرورش دهندگان, با تمدید مهلت زمانی ذخیره سازی میگو تا ۱۵ مرداد موافقت شد.

صغری اشرف روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سازمان دامپزشکی استان تمدید این مهلت زمانی را منوط به اجرای صحیح قرنطینه، رعایت همه الزامات فنی و بهداشتی از جمله تراکم ذخیره سازی, وارد نکردن غذا از استان گلستان بدلیل بروز بیماری لکه سفید و وارد نکردن لارو از بندرعباس قرار داده است.

وی اضافه کرد: بتدریج مقدمات ذخیره سازی لارو تا سطح ۲ میلیارد قطعه در مزارع پرورشی استان و دستیابی به تولید ۲۷ هزارتن میگو فراهم شده است.

اشرف گفت: امید واریم با رعایت الزامات فنی و بهداشتی در سال رونق تولید شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده باشیم.

وی اظهار داشت: امسال کار ذخیره سازی بچه میگو در ۳۰۰ استخر پرورشی درقالب ۱۰ سایت دراستان بوشهر در دست اجراست.

اشرف یادآورشد: از آغاز کار ذخیره سازی تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بچه میگو در چهار هزار هکتار استخر پرورشی در استان بوشهر رهاسازی شده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: برای تولید و تکثیر بچه میگو امسال ۳۶ هزار جفت مولد دراین استان تامین شد.

وی یادآورشد: براساس برنامه ریزی ها امسال در سطح پنج هزار و۵۰۰ هکتار استخر کار پرورش میگو در استان بوشهر اجرا می شود.

اشرف گفت: پارسال ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی از سطح چهار هزار و۸۵۰ هکتار در استان بوشهر تولید شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر