جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۸۳۱۷
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: عملیات حلقه‌گذاری جوجه‌های پرندگان مهاجر تابستان‌گذران در جزایر پارک ملی دیر- نخیلو انجام شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، خسرو درویشی بیان کرد: جزیره نخیلو با مساحت حدود ۳۴ هکتار یکی از جزایر چند گانه پارک ملی دریایی دیر- نخیلو است که همه ساله پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهم جوجه‌آور بیشتر از گونه‌های پرستو دریایی کاکلی کوچک و بزرگ، پرستو دریایی پشت تیره، پرستو دریایی گونه سفید و سلیم خرچنگ خوار است.

وی افزود: به منظور مدیریت راهبردی و اجرایی این تنوع زیستی و همچنین شناخت بیشتر ویژگی‌های زیستی و اکولوژیک پرندگان، از سال ۱۳۸۲ تاکنون همه ساله حلقه‌گذاری پرندگان در جزایر پارک ملی دریایی دیر- نخیلو صورت می‌گیرد.

رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: پس از چند سال مهاجرت نکردن پرندگان به جزیره ام الگرم (به‌دلیل نا امنی ناشی از حضور شغال)، با حل شدن این مشکل، شمار زیادی از پرستو‌های کاکلی کوچک و بزرگ به این منطقه مهاجرت و جوجه‌آوری کردند که نوید بخش مهیا شدن شرایط مناسب زیستی برای این پرندگان در این جزیره ۷۰ هکتاری است.

وی با اشاره به حلقه‌گذاری تعداد از این پرندگان گفت: در روز‌های پایانی تیرماه ۷۳۰ حلقه جوجه پرستو دریایی کاکلی کوچک و بزرگ و پرستو دریایی پشت تیره در جزایر نخیلو و ام‌الگرم حلقه‌گذاری شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر