شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش اختصاصی «فکرشهر» از سخنان رییس شورای خارگ در جمع مردم
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: رییس شورای اسلامی خارگ می گوید «خدری» ـ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ـ هیچ کمکی به تصویب طرح جامع شهری خارگ نکرده و حتی تلفن اعضای شورای شهر را هم پاسخ نمی گوید. وی معتقد است که وضعیت طرح جامع خارگ بحرانی است و حتی گاهی از طرف برخی مسوولین خارگ، یکسری اطلاعات غلط به مسوولین کشوری داده می شود...
کد خبر: ۵۸۳۵۴
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: رییس شورای اسلامی خارگ می گوید «خدری» ـ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ـ هیچ کمکی به تصویب طرح جامع شهری خارگ نکرده و حتی تلفن اعضای شورای شهر را هم پاسخ نمی گوید. وی معتقد است که وضعیت طرح جامع خارگ بحرانی است و حتی گاهی از طرف برخی مسوولین خارگ، یکسری اطلاعات غلط به مسوولین کشوری داده می شود.

به گزارش «فکرشهر»، مهدی بخشی که پنج شنبه شب ـ 3 مردادماه 1398 ـ پس از نماز مغرب و عشا، قرار بود گزارش عملکرد نیمه دوم سال ۱۳۹۷ مجموعه شورا و شهرداری خارگ را به مردم اطلاع رسانی کند، در حاشیه این نشست، پس از پاره ای توضیحات درباره عملکرد شورای شهر به مسائلی جدای از عملکرد مجموعه پرداخت و به نوعی درددل کرد؛ در حالی که مردم چیزی بیش از وقت تعیین شده قانونی 6 ماهه، در انتظار شنیدن عملکرد نمایندگان خود بودند.

سنگ های «کوه تخت» را بردند

بخشی گفت: ما در جزیره خارگ، میراث هایی داریم گرانبها که باید از آن ها حراست و نگهداری کنیم، سواحل دریا، کوه های عظیم، بناهای تاریخی قدیمی که همگی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

ریس شورا، به کوه معروف خارگ ـ کوه تخت ـ اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسوولین وقت در آن زمان با واگذاری و اجازه برداشت سنگ های کوه فوق برای استفاده در پروژه افزایش طول باند فرودگاه نفت، باعث شدند یکی از میراث تاریخی شهر ما از بین برود.

«خدری» جواب تلفنمان را هم نمی دهد

وی عنوان کرد: در ابتدای شروع دوره پنجم شورای خارگ، مسوولین زیادی در جایگاه های مختلف چه در خارگ، چه استان و حتی در سطح پایتخت، در کنار شورا بودند و همچنین در مسیر تصویب طرح جامع شهری به ما کمک بسیاری کرده اند، این در حالی است که پس از جابجایی و عوض شدن جایگاه برخی از آن مسوولین، افراد حال حاضر از طرح آن چنان که باید و شاید دفاع نمی کنند تا جایی که حتی خدری نماینده استان پاسخ تلفن رییس شورا و شهردار خارگ را نمی دهد.

مهدی بخشی افزود: فرایند کار در تصویب طرح جامع شهری رو به جلو و در شرایط مناسب به نفع شهر در حال حرکت بود تا جایی که برخی از دوستان طرف مقابل مساله طرح، با مقاومت هایی که داشتند، جلسه مختص به طرح جامع را از مسکن و شهرسازی خارج کردند.

وی اضافه کرد: اخیرا و در هفته گذشته، جلسه ای در استان، بدون حضور هیچ یک از نمایندگان استانی ما و جلسه ای صرفا با حضور نماینده وزارت کشور و وزارت مسکن در تهران برگزار شد، در نهایت صورت جلسه ای بدون حضور اعضای شورا و شهردار شهر خارگ نوشته شد در حالی که حتی وزرات کشور از استان بوشهر مسوول مربوطه ای را دعوت نکرده بود.

رییس شورای شهر خارگ ادامه داد: صورت جلسه فوق، در خردادماه سال جاری در وزارت نفت و کشور تهیه شده که در آن از «مدیریت واحد» یاد کرده اند؛ با این حساب می بایست عملا شهرداری در این خصوص کنار می‌رفت، اما لازم به ذکر است، صورت جلسه زیاد مرجع قانونی نداشته و البته ما نیازمند به حمایت مسوولین امر در استان و وزیر کشور هستیم.

هدفمان داشتن حریمی قانونی بوده و بس

وی اضافه کرد: ما می بایست مثل همه شهرها، حریم و محدوده قانونی خود را داشته باشیم؛ در جلسات اولیه مسکن و شهرسازی محدوده طرح جامع شهری خارگ را در دو قسمت که یکی تا چهار راه مخابرات و دیگری تا ضلع جنوبی فرودگاه بود، به تصویب رسانده و حریم را دور تا دور جزیره مشخص کرده بودیم که این امر نادیده گرفته شده است.

بخشی تاکید کرد: شهرداری با تصویب و به سرانجام رساندن طرح جامع شهری در پی ایجاد هیچگونه خللی در صادرات نفت یا تعرض به مجموعه نفت نبوده و نخواهند بود، بلکه هدفمان داشتن حریمی قانونی بوده و بس.

وی گفت که گاهی از طرف برخی مسوولین خارگ یکسری اطلاعات غلط به مسوولین کشوری داده می شود و تصریح کرد: ما تلاش زیادی برای حل مشکلات پیش روی تصویب طرح جامع شهری خارگ کردیم و جلسات زیادی ترتیب دادیم و گاهی نیاز بود به جاهایی ورود کنیم که البته برای هماهنگی اکثر آنها نیازمند به حضور موثر و تاثیرگذار آقای خدری، نماینده استان خود داشتیم که باید عرض کنم، آقای خدری در راستای حل موضوع طرح جامع که می توانست نقش تاثیر گذاری داشته باشد، تا به حال هیچ کمکی به شهرداری خارگ نکرده است.

بخشی خاطر نشان کرد: من فراموش نکرده ام که در زمان حضور رییس جمهور محترم، آقای روحانی در استان بوشهر و عسلویه، آقای خدری صحبت هایی در خصوص طرح امنیتی و طرح جامع خارگ داشتند، اما ما از ایشان انتظار صحبت های تبلیغاتی نداریم بلکه کم ترین انتظار ما پاسخ دادن خدری به تلفن اعضای شورای شهر خارگ بوده که من این نوع برخورد و عدم پاسخگویی ایشان را بی حرمتی به مردم شریف خارگ می‌ دانم.

رییس شورای شهر خارگ اضافه کرد: تفکر ما از ابتدا برای حل مشکلات شهر، ایجاد تعامل و همدلی مابین پارلمان شهری و دیگر ادارات و مسوولین استانی بوده است در حالی که خدری نماینده استان حتی تلفنمان را پاسخ نمی دهد و این در حالی است که شرایط روند پیگیری طرح جامع شهری خارگ، بحرانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر