جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۳۷۰
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۹

فکرشهر:  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افزایش ذخایر ژنتیکی بانک ژن محیط زیست بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، بانک ژن یکی از مراکز مهم نگهداری و ذخیره نمونه‌های ژنتیکی که با هدف شناخت دقیق گونه‌ها و تنوع زیستی در کشور و استان محسوب می‌شود. با بررسی نمونه‌های ژنتیکی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در خصوص گونه‌های زیستی در جهت شناسایی و حفاظت آنها ارائه کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بانک ژن اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در جهت جمع آوری نمونه‌های گونه‌های جانوری و گیاهی استان در راستای شناسایی تنوع زیستی استان بوشهر درحال فعالیت است که با برنامه ریزی های لازم فعالیت‌های بانک ژن با جدیت و ارائه آموزش‌های لازم و گسترش فعالیت در سال ۹۸ بر تعداد نمونه و تنوع ذخایر نمونه‌های بانک ژن استان افزوده شده است.

فرهاد قلی نژاد بیان کرد: تعداد و تنوع نمونه‌های بانک ژن در سه ماه اول سال ۹۸ نسبت به کل ذخایر بانک ژن استان در ادوار گذشته فعالیت در رده پرندگان (تنوع ۱۶۰ درصد - تعداد نمونه ۵۰ درصد)، رده پستاندارن (تنوع ۱۴.۲۸ درصد - تعداد نمونه ۹ درصد)، رده خزندگان (تنوع ۱۲۵ درصد - تعداد نمونه ۲۴۴ درصد) درصد رشد داشته است.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده و تهیه تجهیزات به زودی رابطین انتخاب شده در سطح شهرستان‌ها و مناطق تحت مدیریت پس از آموزش‌های لازم اقدام به فعالیت‌های گسترده‌تری در جهت نمونه برداری از تنوع فون وفلور استان خواهند داشت.

تنوع ژنتیکی یکی از مهمترین سطوح تنوع زیستی است که در کنوانسیون تنوع زیستی به حفاظت درسطح تنوع زیستی تاکید گردیده است.تنوع زیستی کشور میراث ژنتیکی کشور محسوب می‌گردد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر