جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از جزییات سفر نیم روزه استاندار به دشتستان
فکرشهر: گراوند: مشکل آب دشتستان برای همیشه برطرف می شود/ پیمانکاری که توان کار ندارد و نمی خواهد کار کند، نباید با امید مردم بازی کند/ وزارت راه و شهرسازی پروژه دالکی ـ کنارتخته را تعیین تکلیف کند/ روند اجرایی بیمارستان 17 شهریور برازجان با تاخیر مواجه است
کد خبر: ۵۸۴۲۸
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: روز پنج شنبه ـ اول مردادماه، استاندار بوشهر در سفری نیم روزه به دشتستان آمد تا از پروژه های عمرانی این شهرستان بازدید کند، بازدیدی که طرح های آبی و راهی، بیش ترین حجم آن را در بر داشت؛ راه ها و چاه هایی که قرار است مشکلات مردم دشتستان را به حداقل رسانده و یا حتی به طور کامل رفع کنند و البته سود و منفعت استانی هم دارند؛ هر چند هنوز تا پایان آن ها، راه زیادی در پیش است.

همه طرح های آبی بازدید شده
به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند که در این سفر، نماینده مردم دشتستان در مجلس و مسوولین محلی و شهرستانی را نیز همراه خود داشت، در بررسی روند اجرای طرح‌‌های آبرسانی دشتستان، ابتدا پروژه ایستگاه پمپاژ آب میدان میوه و تره ‌‌بار برازجان را مورد بازدید قرار داد و بر نظارت و بازرسی دقیق از این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده مردم شهر برازجان تامین آب آشامیدنی است که با اجرای طرح‌های مختلف در صدد رفع این مشکل هستیم.
پروژه ایستگاه پمپاژ آب میدان میوه و تره‌بار برازجان با ظرفیت 27 هزار مترمکعب در شبانه‌روز آب مورد نیاز شهر برازجان را تامین می‌کند که برای اجرای این پروژه 10 میلیارد رالس اعتبار هزینه شده است.
گراوند در بازدید از اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی برازجان که با همکاری استان‌های معین انجام می شود نیز گفت که در اجرای این پروژه تاکنون 10 کیلومتر خط انتقال اجرایی و 100 میلیارد رالر اعتبار پیش بینی شده است و اجرای طرح اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی برازجان، 50 درصد جمعیت این شهر پوشش می‌دهد.


وی، بر ضرورت حل مشکل آب شهر برازجان تاکید کرد و افزود: یکی از پروژه‌های مهم شهر برازجان، رفع مشکلات خط انتقال و بازسازی شبکه آبرسانی است که این طرح با دقت تمام در حال اجرا است.
گراوند تاکید کرد: یکی از مواردی که پیمانکاران پروژه‌های آبرسانی باید مد نظر داشته باشند اجرای با کیفیت و نظارت دقیق بازسازی شبکه آبرسانی است.
برای اجرای 20 کیلومتر لوله‌گذاری و  طرح نوسازی و اصلاح شبکه آب برازجان 300 میلیارد رالن اعتبار پیش بینی شده است.
 کاهش هدررفت آب از شبکه آبرسانی برازجان از دیگر موضوعات بررسی طرح‌ها بود که  اعلام شد برای رفع مشکل هدررفت آب از شبکه آبرسانی برازجان شش میلیارد و 350 میلیون تومان اختصاص یافته است.
استاندار بوشهر، در بازدید از خط انتقال چاه‌های آب برازجان نیز اعلام کرد: طول این پروژه 5.5 کیلومتر است که تاکنون  3 کیلومتر آن اجرا شده و 4.5 میلیارد تومان برای اجرای خط انتقال آب به مخزن برازجان هزینه شده است. همچنین، براساس قول پیمانکار این پروژه، قرار است

اول شهریور ماه امسال تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
گراوند گفت که «با بهره‌برداری از خط انتقال آب برازجان، آب مورد نیاز مخزن ذخیره این شهر به سهولت و بدون نیاز به اقدامات خاصی تامین می‌شود».
برای تکمیل پروژه خط انتقال آب برازجان 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و براساس تعهد پیمانکار قرار است این پروژه اول شهریور امسال تکمیل و تحویل شود.
دیگر بازدیدهای آبی استاندار در دشتستان، بازدید از طرح آب شیرین‌کن آب‌پخش، سعدآباد و دالکی بود که طبق گفته عبدالکریم گراوند، بنا به تفاهم انجام شده و تا اسفندماه، آب این پروژه‌ها وارد مدار تولید و شبکه آبرسانی می‌شود.
به گزارش «فکرشهر»، ظرفیت تولید از آب شیرین‌کن آب‌پخش 8500 متر مکعب در شبانه‌روز است که این پروژه در زمینی به مساحت 6000 متر مکعب ساخته می‌شود. کل اعتبار مورد نیاز پروژه نیز، 24 میلیارد تومان است که تاکنون 7 میلیارد تومان آن هزینه شده است. این پروژه، 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن، 9 روستا در سعدآباد و آب پخش تحت پوشش قرار می‌گیرند.
استاندار بوشهر در مورد آب شیرین‌کن آب پخش گفت: اگر این پروژه امسال به اتمام برسد منطقی‌تر است تا به سال آینده انتقال داده شود و پیمانکار این طرح تلاش کند خط انتقال آن در هفته دولت تکمیل کند.
پروژه دیگر بازدید شده، آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی و ایستگاه پمپاژ آب سعدآباد بود. طول خط این ایستگاه پمپاژ 5.4 کیلومتر برای سطح زیرکشت 2400 هکتار اراضی کشاورزی است که تاکنون 2.5 کیلومتر این خط اجرایی شده است. 2205 بهره بردار در شبکه فرعی این پروژه وجود دارد که برای تکمیل  این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تاکنون 2.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

گراوند در بازدید از این طرح، با تاکید بر ساخت ایستگاه پمپاژ این پروژه گفت: اگر ایستگاه  پمپاژ تمام نشود اجرای طرح آبیاری تحت فشار بی نتیجه خواهد بود.
آب شیرین‌کن دالکی که ظرفیتی 6500 متر مکعبی دارد و تاکنون پیشرفت فیزیکی آن 20 درصد است، از دیگر طرح های بازدید شده در این روز بود.
گراوند در پایان بازدید از این طرح های آبی، گفت که روند اجرایی این 5 پروژه مهم آبرسانی در دشتستان بررسی شده و اکنون  با سرمایه‌گذاری 75 میلیارد تومان پروژه آبرسانی در دشتستان در دست اجرا است که روند ساخت آن مطلوب و قابل توجه است.
وی افزود: با افتتاح آب شیرین‌کن سعدآباد، دالکی و آب پخش، روزانه 15 هزار مترمکعب آب وارد شبکه آبرسانی این شهرها می‌شود تا نگرانی مردم این شهرها در هر شرایط آب و هوایی برطرف شود.
استاندار بوشهر، با بیان اینکه طرح‌های مهمی در حوزه آبرسانی دشتستان انجام شده است، افزود: علاوه بر طرح‌های یاد شده، 11 حلقه چاه آب در برازجان حفر و خط انتقال آن انجام شده است.
گراوند، اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی  برازجان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همچنین، عملیات اجرایی طرح آب شیرین‌کن برازجان با ظرفیت تولید 17 هزار متر مکعب در شبانه‌روز آغاز شده که با تکمیل این پروژه‌ها مشکل آب آشامیدنی دشتستان برای همیشه برطرف می‌شود.

جاده بین استانی دشتستان
استاندار بوشهر در این سفر به دشتستان، از محور دالکی به کنارتخته هم بازدید کرد و با اشاره به روند ضعیف ساخت این پروژه گفت: با توجه به روند کار، بخشی از پروژه راهسازی کنارتخته به سمت دالکی را تعطیل شده می بینم و اراده ای در این مجموعه برای اتمام کار نمی بینم و وزارت راه و شهرسازی باید این پروژه را تعیین تکلیف کند.
وی، اظهارداشت: بخشی از این پروژه نیز به شرکت جهاد نصر خراسان واگذار شده که بسیار ضعیف کار کرده و عملکرد آن قابل پذیرش نیست؛ در پروژه راهسازی کنارتخته - دالکی به مردم استان بوشهر کم لطفی شده و پیمانکاری که توان کار ندارد و نمی خواهد کار کند، نباید با امید مردم بازی کند.


گراوند افزود: جاده کنارتخته - دالکی، مهم ترین پروژه راهسازی در استان بوشهر است که نقش مهمی در تردد بین استان های فارس و بوشهر دارد و با توجه به تعطیل بودن بخشی از این پروژه، وزارت راه و شهرسازی باید این پروژه را تعیین تکلیف کند.
وی اضافه کرد: امید می رود وزیر راه و شهرسازی و معاون زیرساخت وی فکری به حال پروژه بوشهر کنند و از این بیشتر باعث دلسردی مردم نشوند.
محور دالکی به کنارتخته در دو قطعه در حال اجرا است که قطعه اول این پروژه 36 درصد و قطعه دوم 4 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاخیر در روند احداث بیمارستان 
استاندار بوشهر، از روند اجرای بیمارستان 17 شهریور برازجان نیز بازید و بیان کرد: در جریان سفر هیات دولت به استان بوشهر، یکی از پروژه‌های اولویت‌دار استان بوشهر، بیمارستان 17 شهریور برازجان بود که با تصویب اعتبارات لازم، روند اجرایی آن تسریع می‌شود.
وی افزود: باید پیمانکار این پروژه برای تخصیص اعتبار در تسریع  ساخت بیمارستان 17 شهریور برازجان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
به گزارش «فکرشهر»، در این بازدید اعلام شد که عملیات اجرای این پروژه آبان ماه سال 1396 آغاز شده که به سبب مشکلات مالی روند اجرایی آن با تاخیر مواجه است و هم اکنون باید 2.7 میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت تا پروژه فعال شود.
سرپرست فرمانداری دشتستان نیز گفت: امسال 20 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته است که 15 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و 5 میلیارد تومان دیگر هم از اعتبارات وزارت بهداشت است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر