جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۷۱۶
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: در آئینی با حضور شماری از مسئولان استانی و اهل قلم کتاب "تئاتر بیرونی" نوشته محمد مظفری در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در این آیین گفت: فرهنگ مولفه مهم در پیشرفت جوامع است که کتاب‌خواندن و مطالعه نقش ویژه‌ای در این زمینه ایفا می کند.

فاطمه کرم پور افزود: کتاب بهترین دوست انسان است که علاوه بر افزایش معلومات انسان باعث دمیدن روح تازه برای خلق ایده‌های نو می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمندان مهمترین سرمایه‌های جامعه هستند که با حمایت جدی این قشر می‌توان بهترین شیوه‌های زندگی را در قالب هنر به مردم گسترش داد.

کرم پور بیان کرد: هنرمندان استان بوشهر در تمامی رشته‌ها و در همه دوران‌ها ثابت کرده‌اند که با پشتکار و تلاش خود در کشور سرآمد هستند.

وی گفت: این هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری برای حضور فعال در جشنواره‌ها و رویدادهای هنری ملی و بین‌المللی نیاز به حمایت دارند که دستگاه های اجرایی در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه همت کنند.

نویسنده کتاب تئاتر بیرونی گفت: تئاتر هنری زیبا و تاثیرگذار در جامعه است که بدون مطالعه و اطلاعات کافی، فرد را برای فعالیت در این حوزه هنر دچار مشکل می‌کند.

محمد مظفری افزود: تئاتر بیرونی نسخه مناسبی برای ارتباط با مخاطبان این هنر است که در این اثر ارتباط صمیمی و بدون هیچ قراردادی برقرار میشود.

وی یادآور شد: کتاب تئاتر بیرونی در ١٩٤ صفحه منتشر شده و  تاریخچه تئاتر بیرونی(فضای باز)، نظرات صاحب نظران و هنرمندان در زمینه توسعه آن، پیشینه، عناصر تشکیل دهنده، نحوه استفاده از موسیقی، ویژگی ها و تئاتر بیرونی قرون وسطی و عصر رنسانس از موضوع های این کتاب است.

امضا تمبر کتاب تئاتر بیرونی، اجرای موسیقی سنتی و جشن امضا و اهدای کتاب به حاضران از دیگر بخش های این آیین بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر