جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۸۸۷۵
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

فکرشهر:  نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست علت معافیت فصلی ۱۳ پتروشیمی در عسلویه و یک پتروشیمی در جزیره خارگ از پرداخت عوارض آلایندگی فصلی را شفاف سازی کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سکینه الماسی روز جمعه در جمع خبرنگاران شهرستان عسلویه افزود: براساس مجوز سازمان حفاظت محیط زیست پتروشیمی ها به صورت فصلی از پرداخت عوارض آلایندگی معاف می‌شوند که این سازمان باید دلیل اقدام خود را توضیح دهد.

وی بیان کرد: پرداخت عوارض آلایندگی بستگی به پالایش آلودگی هوا در پارس جنوبی دارد و تا پالایش آلودگی ها به صورت کامل و جامع انجام نشود عوارض آلایندگی به منطقه پرداخت نمی‌شود.

الماسی ادامه داد: همچنین وزارت نفت علت اجرایی نشدن قرار داد تکمیل مطالعات، اجرای طرح توسعه پایدار پارس جنوبی و جمع آوری و فروش گازهای فلر که هفت سال از امضای آن می گذرد را مشخص کند.

وی گفت: از ۶۳۶ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده در سرفصل‌های هفت‌گانه برای شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، براساس نیازسنجی فرمانداران تاکنون به میزان ۴۹۲ میلیارد تومان پروژه تعریف شده و با تکمیل آنها گام مهمی برای توسعه جنوب استان برداشته می شود.

الماسی یادآرر شد: بسته فرهنگی، اجتماعی و سلامت طراحی و تدوین شده که منتظر تائید آن از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر