جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۸۸۴
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۳

فکرشهر:  بخشدار ویژه خارگ گفت: تجهیزات بازیافت زباله در جزیره خارگ توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود رضایی صبح جمعه در نشست مدیریت پسمماند خارگ اظهار داشت: مدیریت عملیات عمومی در حوزه مدیریت پسماند جزیره به‌صورت جهادی عمل کرده است و باری از روی دوش شهرداری در زمینه مدیرت پسماند جزیره برداشته است.

وی افزود: کارخانه پسماند جزیره خارگ جز سه کارخانه اول کشور با استانداردهای کیفی و کمی است که در حال توسعه و تجهیز جدید ماشین آلات صنعتی در حوزه مدیریت بازیافت است.

محمد نوروزی فرد مدیر عملیات عمومی و هماهنگ کننده نهادهای محلی با شرکت های نفتی در جزیره خارگ نیز اظهار داشت: مدیرت پسماند جزیره بر عهده عملیات عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران است.

وی افزود: قراردادی بالغ بر ٨۵ میلیارد برای مدیریت پسماند صورت گرفته است، زباله های تولیدی در سطح جزیره طی براورد صورت گرفته حدود ١۴ تن است که هفت تن مربوط شرکت نفت، پنج تن مربوط به شهرداری، نیروهای نظامی یک تن و متفرقه نیز یک تن برآورد شده است.

مدیر عملیات عمومی و هماهنگ کننده نهادهای محلی با شرکت های نفتی در جزیره خارگ تصریح کرد: حدود ٩ تن کاغذ باطله در سال توسط این مدیریت پسماند این شرکت جمع‌آوری و مجدد به چرخه تولید بازگرداننده می‌شود. از این پسماند کود کمپوست تولید می‌شود که در فضای سبز جزیره بکار گرفته می‌شود.

نوروزی فرد گفت: در این مدیریت حدود ١٠٠ نفر نیرو مشغول به کار هستند و ماشین الات صنعتی تابت و متحرک در این کارخانه با اخرین استانداردهای روز به کار گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر