جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۹۲۸
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با ارائه ۴۵ اثر هنری از هنرمندان جهان در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، امید پارسایی فر بعد از ظهر شنبه در آیین  افتتاحیه نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران  در بوشهر اظهار داشت: در این نمایشگاه ۲۱ اثر از هنرمندان ایرانی و ۲۴ اثر از هنرمندان ۱۴ کشور جهان از جمله مکزیک، سوریه، مراکش اوکراین، صربستان، ترکیه، استرالیا، آلمان، اندونزی، برزیل، رومانی، جمهوری آذربایجان، کرواسی و افغانستان قرار گرفته است.

وی افزود: این دوسالانه کاریکاتور ایران از معتبر ترین دوسالانه های هنر کاریکاتور در منطقه است و هنرمندانی از ۷۳ کشور جهان شرکت داشتند که در این نمایشگاه شاهد منتخب آثار آنها هستیم.

رییس حوره هنری استان بوشهر بیان کرد:  از بین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد ۵۰۳ اثر طی دو مرحله داوری انتخاب و در نمایشگاه جشنواره یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران نصب شد.

پارسایی فر : این نمایشگاه در سه بخش کارتون موضوعی با عنوان "ایمنی و امنیت" و کارتون با موضوع آزاد و کاریکاتور افراد مشهور دنیا اعم از بازیگر، ورزشکار، سیاستمدار و … برگزار شده است.

وی افزود: آثار ارائه شده به موضوعات مختلفی از جمله مهاجرت، جنگ های جهان معاصر، عدالت طلبی، مضرات فضای مجازی و تبعات آن و صلح و دوستی بین ملت‌ها اشاره دارد.

پارسایی فر گفت: هنر کاریکاتور این نمایشگاه به طراحی اغراق آمیز چهره های معروف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی ایران و جهان و هنر کارتون نیز به خلق یک موقعیت خاص و گاهاً طنز آمیز به کمک خط، رنگ و ایده های هنرمندانه اشاره می کند.

رییس حوزه هنری  با تشکر از سید مسعود شجاعی طباطبایی بیان کرد: در استان ظرفیت های خوبی در بین هنرمندان جوان در هنر کاریکاتور و کارتون وجود دارد و هر کدام از این آثار به اندازه یک مقاله حرف، ایده و مضمون برای مخاطبین این رشته خواهد داشت.

پارسایی فر با اشاره به راهیابی اثر هنرمند استان بوشهر به نمایشگاه دو سالانه کاریکاتور تهران اظهار کرد: ۲ اثر از ابوالقاسم طحانیان از هنرمندان دشتستان، در بخش کاریکاتور و کارتون به این نمایشگاه راه پیدا کرده است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران از امروز ۱۹ مرداد ماه الی ۲۵ مرداد ماه، ساعت ۱۸ الی ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان می باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر