جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری سرپرست آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر» مطرح شد:
فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: سرپرست اداره‌ کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تغییرات مدیریتی در شهرستان ها، سازوکاری است که در مجموعه آموزش و پرورش به آن پرداخته می شود...
کد خبر: ۵۹۰۰۱
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: سرپرست اداره‌ کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تغییرات مدیریتی در شهرستان ها، سازوکاری است که در مجموعه آموزش و پرورش به آن پرداخته می شود.

غلامحسین حسینی در نشست خبری، در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره تغییرات مدیریتی در شهرستان ها و به ویژه زمزمه های تغییر رییس آموزش و پرورش دشتستان ادامه داد: در این تغییرات، شهرستان خاصی مد نظر نیست، اما اگر به جمع بندی برسیم که تغییر و تحول به کیفیت آموزش و پرورش کمک می کند، اقدام می کنیم و تغییر هم به معنای حذف افراد و دوستان زحمت کش از بدنه آموزش و پرورش نیست.

وی در پاسخ به این بخش سوال «فکرشهر» که برای تغییرات و تعیین مدیران جدید، چه ملاک هایی را مد نظر دارید، گفت: تغییر، زمانی موثر خواهد بود که منجر به بهبود کیفیت در آموزش و پرورش شود. ما به دنبال تغییر شخص خاصی نیستیم و اگر در منطقه و یا شهرستانی، بنای جابه جایی و یا تغییرات داشته باشیم، تمام شرایط و ضوابط آموزش و پرورش را خواهیم دید و مد نظر می گیریم.

حسینی، به کمبود نیروی آموزشی در آموزش و پرورش و جبران آن هم اشاره کرد و افزود: یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان بوشهر، کمبود نیروی انسانی است و امسال ۸۱۲ نفر بازنشسته خواهند شد و از مجاری قانونی برای جبران این کمبود نیرو اقدام می‌کنیم و این نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش‌دبستانی و واگذاری ساعت به نیروهای شاغل و خرید خدمت انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۹ درصد از فضاهای آموزشی استان بوشهر تخریبی است که میزان کلاس‌های تخریبی به طور متوسط در سطح کشور ۳۰ درصد است و وضعیت بهتری داریم؛ تعداد کلاس درس هم در نقاط مختلف استان بوشهر در دست ساخت است و امیدواریم تعدادی از این پروژه‌ها تا قبل از سال تحصیلی افتتاح و به فضاهای آموزشی اضافه شوند.

تغییر هر ساله لباس فرم مدارس، ممنوع است

معاونت پرورشی و سرپرست معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست خبری، در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره فرم لباس مدارس و اجبار برخی مدارس برای تغییر هر ساله فرم لباس و یا تهیه آن از تولیدی پوشاک خاص، آن هم در این وضعیت اقتصادی، گفت: امسال بر اساس طرحی ملی که وزارت آموزش و پرورش داشت، گروهی برای ساماندهی لباس دانش آموزان ایجاد شد که مدیریت آن به عهده سرپرست اداره کل، آقای حسینی بود و بخش های مختلف، از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت نیز با آن همکاری داشتند.

سیروس فتحی ادامه داد: این که گفته می شود هر سال دانش آموز باید لباس فرمش را عوض کند، صحیح نیست و هر سه سال یک بار این تغییر باید انجام شود و اگر لباس دانش آموز در این سه سال مشکلی نداشته باشد و قابل استفاده باشد، هیچ منعی برای عوض کردن یا استفاده آن وجود ندارد و در هیچ بخشنامه ای ما این موضوع را اعلام نکرده ایم.

وی افزود: رنگ لباس هم طبق اساسنامه اجرایی مدارس، از اختیارات شورای مدرسه است که آنجا تعریف شده و در آیین نامه آمده و این که رنگ های مختلف می بینید، بر اساس طرح نشاط اجتماعی دانش آموزان است.

فتحی، تاکید کرد: هیچ گونه اجباری برای تغییر لباس وجود ندارد و اگر موردی بود، اعلام کنید تا بررسی کنیم و در اداره بازرسی و عملکرد آموزش و پرورش، نظارت می کنند و دانش آموزان می توانند سه سال، از یک لباس استفاده کنند.

وی این را هم گفت که هیچ مدرسه ای نباید دانش آموزان را اجبار کند که از تولیدی خاصی لباس را تهیه کنند.

سیروس فتحی با اشاره به اجرای طرح «نماد» در سه سال اخیر اظهار داشت: این طرح با همکاری دستگاه‌های موثر در سطح کشور و استان بوشهر در دست اجرا است و یک سامانه طراحی شده که افراد دچار آسیب را تحت پوشش قرار می‌دهد.

برخورد با 13 مدیر متخلف در استان بوشهر که هنگام ثبت نام، هزینه گرفته بودند

رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: گرفتن هرگونه وجهی از دانش‌آموزان به هنگام ثبت‌نام از سوی مدارس تخلف محسوب می‌شود و از هر مدرسه‌ای که گزارشی از تخلف دریافت شود، برخورد مناسب با مدیر آن مدرسه صورت خواهد گرفت و در دوره‌های گذشته نیز این برخورد صورت گرفته است.

عبداله روشن با بیان اینکه تاکنون با ۱۳ مدیر متخلف مدارس استان به خاطر دریافت اجباری وجه از دانش‌اموزان برخورد شده است، ادامه داد: البته کمک اختیاری والدین دانش‌آموزان به مدرسه ایرادی ندارد.

وی این را هم گفت که در استان به اندازه کافی کلاس درس داریم و هیچ دانش‌آموزی به خاطر کمبود کلاس درس از تحصیل باز نخواهد ماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر