شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۰۲۰
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: بخشدار سعدآباد گفت: کشت گلخانه ای ضامن امنیت غذایی جامعه خواهد بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بخشداری سعدآباد، محمدمهدی مشایخی در اولین کارگروه توسعه گلخانه های بخش سعدآباد در وحدتیه، درباره ضرورت کشت در فضای بسته و نیاز به توسعه این نوع کشت بیان کرد: رعایت الگوی کشت محصولات جالیزی و توسعه کشت گلخانه ای باعث تامین امنیت غذایی جامعه، ثبات در بازار و تقویت اقتصاد کشاورزان خواهد شد.

وی ادامه داد: ضروری است که جهاد کشاورزی با ارائه آموزش های لازم به کشاورزان و ایجاد تسهیل در اخذ مجوزها زمینه توسعه گلخانه ها فراهم کند.

مشایخی با اشاره به فرصت مناسب ایجاد شده جهت اخذ مجوز و استفاده از تسهیلات بانکی با کارمزد ۸ درصد به منظور احداث واحدهای گلخانه ای به اهمیت این نوع کشت پرداخت و گفت: در کشت گلخانه ای شاهد مصرف بهینه آب، تولید محصول سالم با توجه به شرایط کنترل شده و کاهش مصرف سموم آفت کش خواهیم بود و بدین شکل منافع تولید کننده و مصرف کننده تضمین خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، در این کارگروه پیرامون مسائل و مشکلات پیش روی احداث گلخانه ها از جمله درخواست وثیقه نقدی سنگین توسط بانک و عدم پذیرش وثیقه ملکی، موانع تمدید پروانه های بهره برداری چاه، بروکراسی اداری و عدم حمایت های لازم از گلخانه داران بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد این موضوعات در سطح استان و شهرستان توسط بخشدار سعدآباد به طور ویژه پیگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر