شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۱۹۴
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: تاکنون ۴۰۳ هکتار از زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان واگذار شده و حدود ۹۰۰ هکتار نیز آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه صنعت است.

به گزارش فکرشهر، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر روز شنبه درگفت و گو با ایرنا گفت: در اراضی یادشده  زیرساخت های اصلی مور نیازاز جمله آب، برق و گاز فراهم است و از محل تسهیلات تبصره ۱۸، رونق تولید، اشتغال روستایی و عشایری ویژه نواحی صنعتی امکان پرداخت تسهیلات به افراد داوطلب سرمایه گذاری نیز وجود دارد.

مهدی صفوی افزود: این شرکت تاکنون موفق به احداث ۲۰ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه  در استان بوشهر شده که از این شمار یک مورد منطقه ویژه اقتصادی شمال استان است که مراحل پایانی دریافت مجوز زیست محیطی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: از ۱۹ مورد باقیمانده نیز ۱۱ مورد شهرک و مابقی نواحی صنعتی هستند و در شهرستان جم نیز برنامه ریزی برای راه اندازی یک شهرک یا ناحیه صنعتی در حال انجام است.

صفوی افزود: همچنین تاکنون ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که این واحدها در مجموع  پنج هزار شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر در هر شهرستان به استثنا جم و عسلویه حداقل یک شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که در برخی شهرستان‌ها این میزان به ۲ شهرک و ناحیه صنعتی می‌رسد.

صفوی یادآورشد: اکنون تمامی شهرک‌ها و نواحی دارای امکانات لازم از قبیل آب، برق و تلفن و گاز هستند.

وی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر حمایت‌های ویژه ای از صنایع کوچک نظیر اعطای تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری، حمایت از روش‌های متنوع در تامین مالی غیر بانکی بنگاه‌های اقتصادی، امکان استفاده از ظرفیت‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و حمایت از بیمه های مختلف صنایع کوچک دارد.

صفوی گفت: آموزش برای شاغلان واحدهای صنعتی، راه اندازی مراکز خدمات فناوری و کسب و کار ، انجام مطالعات امکان سنجی سرمایه گذاری خارجی و پیش امکان سنجی(PFS) به منظور جذب سرمایه گذار،حمایت برای استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران و بازار بورس شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس، حمایت از برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخل و خارج کشور و حضور در هیات های تجاری، راه اندازی خوشه های صنعتی و کمک به بازاریابی صنایع کوچک و تشکیل کنسریوم های صادراتی از جمله دستاوردهای شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر است.

وی یادآور شد: برگزاری ۲۹۸ دوره آموزشی با حضور ۶ هزار  و ۹۰۰ نفر از شاغلان و مدیران واحدهای صنعتی، برگزاری  ۴۷ تور صنعتی با حضور  ۷۷۰ نفر و حضور ۴۰۰ واحد صنعتی در  نمایشگاه های داخل  و خارج کشور، همکاری با کشورهای فرانسه، اتریش، بنگلادش، یونان،تایلند،آلمان،قطر،چین، کره و مذاکره با نمایندگانی از این کشورها در جهت حمایت از صنایع کوچک از جمله دستاوردهای شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر است.

صفوی بیان کرد: ثبت نیاز فناورانه، علامت تجاری و نشان حلال برای ۱۰ واحد صنعتی، راه اندازی کلینیک کسب و کار  استان، توسعه خوشه های صنعتی خرما و آبزیان و تشکیل کنسرسیوم های خرما و آبزیان از دیگر موفقیت های این شرکت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر