جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۲۵۱
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به آغاز کشت گوجه‌فرنگی در مزارع استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۶۵ هزار تن محصول در این مزارع تولید شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی بیان کرد: کشت محصول گوجه‌فرنگی در سطح ۱۸۰۰ هکتار از مزارع استان بوشهر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت این محصول قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: کشت گوجه فرنگی به صورت پیش‌کار از نیمه اول مرداد در مناطق معتدل استان مانند بخش‌های ارم و بوشکان در دشتستان و شهرستان جم شروع شده و در سایرشهرستان‌ها نیز به تدریج آغاز می‌شود که تا اواسط مهرماه ادامه خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۶۵ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی در مزارع این استان تولید و برداشت شود.

وی بر رعایت الگوی کشت تاکید کرد و گفت: در زمینه کاهش هدر رفت منابع آب استان و تنظیم میزان تولید و مدیریت بازار این محصول و همچنین جلوگیری از نوسانات شدید قیمت در زمان اوج تولید انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه کشت و رعایت مفاد آن توسط کشاورزان ضروری است.

عمرانی تصریح کرد: هر گونه توسعه کشت وکار گوجه فرنگی فراتر از برنامه ابلاغ شده ممنوع است و کشاورزانی که خارج از تفاهم نامه الگوی کشت و سطوح ابلاغی منطقه اقدام به کشت کنند از ارائه خدمات و تسهیلات محروم خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر