جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: در حالی که به تازگی آب سد تنگ ارم به شهر تنگ ارم وصل شده و قرار است این اتصال، به طور رسمی در هفته دولت توسط استاندار بوشهر افتتاح شود، خبرها رسیده به «فکرشهر» حاکی از ان است که در مسیر خط انتقال آب از سد به شهر، شخصی با استفاده از یک لوله سه، اشعابی غیر مجاز نصب کرده تا به زمین های کشاورزی خود آب دهد...
کد خبر: ۵۹۳۶۵
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۸

فکرشهر ـ آذر حسینی: در حالی که به تازگی آب سد تنگ ارم به شهر تنگ ارم وصل شده و قرار است این اتصال، به طور رسمی در هفته دولت توسط استاندار بوشهر افتتاح شود، خبرها رسیده به «فکرشهر» حاکی از ان است که در مسیر خط انتقال آب از سد به شهر، شخصی با استفاده از یک لوله سه، اشعابی غیر مجاز نصب کرده تا به زمین های کشاورزی خود آب دهد.

روز گذشته ـ سه شنبه، 29 مردادماه 1398 ـ شهروندان منطقه ارم با «فکرشهر» تماس گرفتند و از تخلف شخصی خبر دادند که با استفاده از یک انشعاب غیر مجاز، به برداشت آب برای زمین های کشاورزی اش از آب شرب اهالی شهری که سال هاست با کمبود آب دست به گریبانند، اقدام کرده بود؛ خبری که با عکس و فیلم همراه بود و پس از تماس «فکرشهر»، توسط رییس آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتستان نیز تایید شد.

داریوش کرمپور در توضیح آن چه رخ داده به «فکرشهر» گفت: یک نفر از اهالی، انشعابی غیر مجاز را به خط انتقالی که آب را از سد تنگ رام به شهر تنگ ارم می برد، نصب کرده و از آب استفاده می کرد که ما در مرحله آزمایش خط، موضوع را متوجه شدیم و به قطع خط و وصل آب به شهر و پیگیری قضایی موضوع اقدام کرد.

وی گفت: تاریخ دقیق این اتصال غیر مجاز مشخص نیست ولی مدت زیادی نبوده چرا که ما به تازگی آب را در این خط انتقال جاری کرده ایم و در یکی دو هفته گذشته نیز آزمایش خط را انجام می دادیم که متوجه شدیم حجم تولیدی آب ما با حجم دریافتی مطابقت ندارد؛ بررسی کردیم و به این انشعاب غیر مجاز رسیدیم که با حضور پاسگاه منطقه، موضوع صورت جلسه شده و روز شنبه در محاکم قضایی پیگیری خواهد شد.

کرمپور در پاسخ به این سوال «فکرشهر» که راهکاری وجود دارد این نوع اقدامات دیگر انجام نشود و آیا قانون برای این نوع اقدامات، بازدارنده است، یا خیر، اظهارداشت: در بحث انشعابات غیر مجاز، مردم باید وجدانشان آگاه باشد و بدانند خطی را که دارد به شهری آب می دهد نباید دستکاری کنند؛ در غیر این صورت، چنین اقداماتی انجام می شود و البته ما هم راه هایی برای پیگیری داریم و پیگیری قضایی می کنیم و جریمه دارد و احکامی که صادر می شود، احکامی قوی هستند.

وی گفت که در انشعاب های غیر مجاز، هر سایز لوله، تعرفه جریمه خاصی دارد و بر همین اساس، جریمه ها تعیین می شود؛ این بنده خدا هم لوله سه انداخته بود و جریمه اش بالاست.

کرمپور تاکید کرد که در نهایت، جریمه فرد متخلف به قاضی بستگی دارد و ممکن است برخی پرونده ها تا حصول نتیجه، یک سال هم زمان ببرد.

رییس آب و فاضلاب روستایی دشتستان اضافه کرد: فردی که این خط را کشیده مدعی است که لوله از زمین هایش رد شده و اداره راه هم به ایشان مبلغی پرداخت نکرده؛ بحث حریم جاده مطرح است و این موضوع باید در جای خود بررسی شود ولی در حال حاضر این انشعاب قطع شده و آب به شهر تنگ ارم وصل شده است. 

داریوش کرمپور درباره این خط انتقال که مطالعاتش از پایان سال 94 و ابتدای سال 95 آغاز شده، نیز توضیح داد: مجتمع «ارم ـ دهرود» وظیفه اش این است که از سد تنگ ارم آب برداشت کند و تا روستای دهرود سفلی را آبرسانی کند و به روستاهای مسیر به علاوه شهر تنگ ارم آب برساند و به خاطر این که تخصیص این طرح کامل نیامده، در سه فاز در حال اجرای آن هستیم. 

وی افزود: فاز اول را گذاشته ایم برای شهر تنگ ارم که در اولویت بوده و اول خط است؛ 6200 متر خط انتقال با لوله های 355 میلی متر کشیده ایم که به اتمام رسیده و همین امروز هم در حال آبرسانی به تنگ ارم هستیم و روزانه 1000 مترمکعب به تنگ ارم آب می دهیم؛ فاز دوم طرح از دهرود سفلی تا چهوک به فاصله 18 کیلومتر است. خط انتقال آن را با لوله های سایز 300 و 255 میلی متر کشیده ایم و در روستای چهوک هم چاهی را حفر کرده ایم که 50 متر آن حفر شده والان هم آب دهی دارد ولی قرار است تا عمق 80 متری پایین برود و قرار است در چهوک، روزانه 1000 مترمکعب آب تولید کنیم و به خط دهرود سفلی و دهرود علیا و پرجونک و همه روستاهای در مسیر خط، آب تزریق کنیم.

این مسوول در گفت و گو با «فکرشهر» ادامه داد: همزمان که در حال آبرسانی به روستاها و شهر تنگ ارم هستیم، شبکه لوله کشی ها را نیز احداث یا نوسازی می کنیم ولی پایان کار این فاز قطعی نیست و به هزینه ها و تخصیص های ما بستگی دارد. پروژه ها هم ملی هستند و از اعتبارات ملی ما به آن ها تخصیص داده شده است. 

کرمپور افزود: فاز سوم طرح هم خود تصفیه خانه است که در سه راهی تنگ ارم احداث می شود؛ به اضافه خط انتقال 5 کیلومتری بین تنگ ارم تا چهوک که هنوز احداث نشده است.

وی اضافه کرد: الان تصفیه خانه موقت با حجم هزار مترمکعب در برای شهر تنگ ارم گذاشته ایم تا طرح به پایان برسد و تصفیه خانه نهایی قرار است در پایان دوره طرح، تا سه هزار مترمکعب آب را تصفیه کند.

به گزارش «فکرشهر»، این نخستین بار نیست که انشعاب های غیر مجاز در شبکه های آب رسانی و خطوط انتقال مشاهده می شود و هیچ قانونی جز مباحث جریمه مالی نیز پاسخگوی این مساله نیست؛ موضوعی که با توجه به خشکسالی ها و کمبودها و بحران های آب به خصوص در استان بوشهر و شهرستان دشتستان، توجه بیشتر مردم و مسوولین را می طلبد.

فیلم اختصاصی «فکرشهر» از انشعاب غیر مجاز در خط انتقال آب تنگ ارم (1) اینجا

 فیلم اختصاصی «فکرشهر» از انشعاب غیر مجاز در خط انتقال آب تنگ ارم (2) اینجا

 

نظرات بینندگان
تنگ ارم ااین قبلا شکسته بو د راست هست ان لوله گرفت شد نشان ب
|
-
|
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
دروغ اگر راست لوله گرفته شد نشان بدن این قبلا شکسته بو صد نفر دید بود
ذوالفقاری
|
-
|
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
سلام این فیلم نشان می دهد که لوله آب درست نبوده واب خودش می زند بیرون باید با پیمانکار که درست لوله گذاری ننموده برخورد کرد
ذوالفقاری
|
-
|
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
درود برشما که در اول کار چنین تخلفی راکشف وپیگیری نمودید خواهشا"بااشد مجازات باان برخورد تاابرتی شود برای دیگران
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر