جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۳۷۴
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: 2 سارق اينترنتي كه با تشكيل يك باند، طراحي سايت و درگاه جعلي بانكي از اطلاعات هزار كارت بانكي كپي و برداشت وجه كرده بودند شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی پلیس بوشهر، سردار خليل واعظي اظهار داشت: افسران سايبري پليس فتا استان در تلاش مستمر و بررسي هاي علمي خود در راستاي سالم سازي فضاي مجازي به كاركرد چند درگاه به ظاهر بانكي مشكوك شدند.
واعظی اضافه كرد: ماموران پلیس فتا با بهرمندي از روش هاي تخصصي، دريافتند كه افرادی با هويت هاي پنهان و غير واقعي با ايجاد چند درگاه بانكي جعلي با ترغيب مردم برای  استفاده از اين درگاه ها،  اقدام به كپي برداري از مشخصات كارت هاي بانكي هموطنان مي كنند.
وی افزود: اعضاء باند از اين طريق مشخصات بيش از هزار كارت بانكي در سراسر كشور را كپي و با انتقال موجودي حساب مالباختگان به حساب هاي خود يا خريد هاي اينترنتي از موجودي حساب مالباختگان اقدام به سرقت از حساب هموطنان مي كردند.
فرمانده انتظامي استان بوشهر با بیان اینکه  با اقدامات عملياتي پليس هويت 2 نفر از متهمان در استان بوشهر شناسايي و بلافاصله دستگير شدند ادامه داد:  در ادامه مشخص شد متهمان همدست سومي نيز دارند كه در خارج از كشور سكونت دارد و تلاش لازم برای دستگيري وي در دست اقدام مي باشد.
سردار واعظي با بيان اينكه ميزان دقيق برداشت اين افراد از حساب هاي شهروندان در دست بررسي است افزود: برخي از كارت هاي بانكي كه  اطلاعات خصوصي آنها كپي شده داراي موجودي بيش از 20 ميليون تومان بوده اند.
وي تصريح كرد: با اقدام به موقع پلیس فتا، تعدادی از سفارش های خرید لغو و هزینه پرداختی به حساب اصلی مالباخته عودت شد و بخشي از کالاهای سفارش شده كه عموما  قطعات رایانه و تجهیزات جانبی دیجیتال بود با همكاري اداره پست به پلیس فتا منتقل که با هماهنگی قضایی در خصوص این اقلام تعیین تکلیف خواهد شد.
فرمانده انتظامي استان بوشهر عنوان کرد: هر 2 متهم دستگیر شده كه 16سال دارند در منزل شخصي  به دور از چشم و نظارت والدین اقدامات مجرمانه خود را انجام می داده اند كه ضرورت دارد والدين بر فعاليت هاي فرزندان خود در فضاي مجازي نظارت هوشمندانه اي داشته و توصيه هاي پليس فتا را مدنظر قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر