جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۵۴۲
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸

فکرشهر:  فرماندار تنگستان گفت: جاده ارتباطی بوشهر - دلوار - دیر ۸۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد و این پروژه فعال خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسن رفیعی‌پور ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه شهرستان تنگستان اظهار داشت: علیرغم مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد دولت اقدامات بسیار خوبی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه همه مدیران و کارکنان دولت باید مسائل بین المللی و داخلی را رصد کنند و برای مردم تشریح کنند افزود: مردم اگر بدانند مسئولین صادقانه با آنها صحبت می‌کنند و تلاش در برای رفع مشکلات دارند، مشکلات موجود را تحمل خواهند کرد.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: این وظیفه همه ما است که وضعیت امروز کشور را با توجه وضعیت بین المللی برای مردم تشریح کنیم. ههمه ما این است که بذر امید و نشاط را در جامعه تقویت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در مجموعه استانداری بوشهر در چند سال اخیر صورت گرفت بحث نشاط اجتماعی بود که در شهرها و روستاها باز خورد آن را دیدیم و استان بوشهر پیشگام طرح نشاط اجتماعی بود و نیاز است نشاط و شادابی در جامعه همگیر و فراگیر شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه امروز وحدت، همدلی و همگرایی نیاز مبرم و ضروری کشورمان است اضافه کرد: همه گروه‌های سیاسی و احزاب باید در مسیر وحدت و همدلی گام بردارند چون تضعیف دولت تضعیف نظام است چون دولت مجموعه بزرگی از نظام است.

وی خاطرنشان کرد: باید مسائل حزبی و سیاسی را در جایی که به نفع مردم است کنار بگذاریم و تلاشمان در مسیر خدمت صادقانه به مردم باشد. با توجه به تنگناهای اقتصادی و تحریم‌های بی سابقه علیه کشور، در استان بوشهر و شهرستان تنگستان پروژه‌های بسیار خوبی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۹ پروژه

فرماندار تنگستان اضافه کرد: امسال بالغ بر ۵۹ پروژه با اعتبار دو هزار و ۶۱ میلیارد ریال داریم که ۴۲ پروژه با اعتبار ۶۱۱ میلیارد ریال افتتاح خواهیم کرد که این پروژه‌ها در حوزه راه‌های ارتباطی، بهداشت و درمان، آبخیزداری، برق، گاز ، عمران شهری و روستایی، عمران شیلات و بنادر است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷ پروژه با اعتبار هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد؛ پروژه‌هایی که دغدغه چندین ساله مردم شهرستان تنگستان بوده است از جمله بحث اسکله دلوار، اسکله محمد عامری، اسکله عامری، بوالخیر، راه‌های ارتباطی، حوزه آبخیزداری و . .. آغاز می‌شود.

رفیعی‌پور گفت: سه راهی گادوی که دغدغه بیشتر مردم بود و همیشه در فضای عمومی و شبکه‌های اجتماعی به این مطلب می‌پرداختند که از محل اعتبارات ملی آغاز عملیات اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مصوباتی برای استان بوشهر و شهرستان تنگستان داشته‌ایم که بی نظیر بود، بحث سد خاییز که با تأمین اعتبار ۶۰ میلیاردی انجام شد و با تلاش‌های استاندار و نماینده مردم امیدواریم در سال ۹۹ شاهد آبگیری آن باشیم.

تقویت راه‌های ارتباطی

فرماندار تنگستان افزود: بحث راه‌های ارتباطی دغدغه مردم در بخش دلوار و شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و دیر است که جاده ارتباطی بوشهر - دلوار - دیر ۸۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد و با پیگیری‌های صورت گرفته بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تزریق خواهد شد و این پروژه فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم از سالهای گذشته بحث آب بوده که با مدیریت خوبی که صورت گرفت توانستیم افزایش ورودیآب، نوسازی شبکه‌ها داشته باشیم. هنوز بحران آب در تعدادی از روستاها داریم و منکر این نیستیم که تمام مشکلات حل شده است.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: بحث آب‌شیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعبی روستاهای بخش دلوار، آبشیریکن پنج هزار لیتری بخش دلوار به زودی استارت خواهد خورد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ مدرسه در حال احداث داریم که برخی مدارس در مهر ماه افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: یکی از کارهای ماندگار دولت تدبیر و امید بحث ریل راه آهن بود.

فرماندار تنگستان بیان کرد: در حال حاضر  پروژه‌های زیادی از محل اعتبارات ملی و استانی از جمله راه اهرم - فراشبند، اهرم - برازجان، ورودی شهر دلوار، اسکله‌ها، راه‌آهن، سدخائیز، مخزن دلوار، آب‌شیرین‌کن دلوار، خطوط انتقال و شبکه‌های آب، استخر اهرم، پست ۱۳۲ برق، احداث فضاهای بهداشتی و درمانی، آموزشی، ورزشی، سازه‌های آبخیزداری و عمران شهری و روستایی در شهرستان در دست اجرا است که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها توسعه شهرستان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

توسعه اشتغال روستایی

وی ادامه داد: بحث اشتغال روستایی که دغدغه دولت است، بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی توزیع شد.

رفیعی‌پور تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوص نیز پروژه هزار میلیارد تومانی شرکت در خصوص ساخت و تعمیر کشتی در بخش دلوار که بالغ بر ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد. از محل اعتبارات بخش خصوصی  یک پروژه ساخت و تعمیر کشتی  (شرکت محبوب لیان) با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان در شهرستان در حال فعالیت است و زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: احداث مجتمع‌های تجاری و هتل  که در شهر دلوار در دست اجراست بیش ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که نوید بسیار خوبی برای گردشگری، تجارت و اشتغال خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر