جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۷۳۲
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

فکرشهر:  فاز نخست پروژه پایش تصویری و کنترل ترافیک بندر بوشهر روز چهارشنبه در ارتباط ویدئویی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش فکرشهر، شهردار بوشهر در این آئین گفت: فاز نخست پروژه پایش تصویری و کنترل ترافیک بندر بوشهر در قالب ۱۹ ایستگاه و ۴۵ دستگاه دوربین با قابلیت اتصال به سیستم هوشمند شهری با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.

سید نورالدین امیری افزود: این دوربین‌ها با کیفیت بالای ذخیره تصویر به  مدت طولانی و قابلیت تشخیص چهره و پلاک تا فاصله بیش از ۵۰۰ متری با استفاده از بالاترین استانداردهای روز دنیا بر روی بستر فیبرنوری به طول ۲۲ کیلومتر اجرا و قابلیت افزایش تعداد آنها به ۱۲۰ دوربین برخوردار است.

وی عنوان کرد: از جمله کاربردهای سامانه نظارت تصویری بندر بوشهر می‌توان به ایجاد مدیریت متمرکز در نقاط هدف، کمک به مدیران ترافیک و شهری، کمک به مدیریت بحران، بررسی و ثبت جرایم و تخلفات، کاهش هزینه در مدیریت شهری اشاره کرد.

امیری یادآور شد: انجام مطالعات آماری، افزایش ضریب‌های امنیتی،  ثبت وقایع به صورت پیوست و مداوم و افزایش امنیت با پیشگیری از سرقت و قابلیت ردگیری مختلف در مکان‌ها از دیگر کاربردهای سامانه نظارت تصویری بندر بوشهر است.

وی ادامه داد: پروژه سامانه هوشمند نظارت و پایش تصویری پروژه ای ترافیکی است که علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان موجب نظم و انضباط در مدیریت شهری و حمل و نقل می‌شود و به نوعی فرهنگ سازی برای استفاده درست از امکانات و رعایت قوانین و مقررات است.

امیری افزود: فاز دوم سامانه هوشمند نظارت و پایش تصویری بندر بوشهر با بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به زودی به مناقصه می‌رود.

وی یادآور شد: همزمان با هفته دولت در مجموع عملیات اجرایی ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه عمران شهری آغاز شد که از جمله آنها می توان به تقاطع غیرهمسطح، آسفالت محله‌های جنوبی و پارک های محله ای اشاره کرد.

امیری بیان کرد: در این هفته همچنین پروژه هایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شدند که شاخص‌ترین آنها می توان به فاز نخست پروژه پایش تصویری، پل عابر پیاده شهرک نیایش، آسفالت محله‌های جنوبی، پارک محله‌های جلالی و فاز نخست گذر میدان‌هایکوتی و فدک اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر