جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۴۰۷
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: فرماندار دشتی از برگزاری ۲۵۶ برنامه هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و عاشورا عامل بازدارنده در مقابل دشمنان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالله نادری صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های دفاع مقدس در سطح شهرستان اظهار داشت: شرایط هشت سال دفاع مقدس برای کسانی که حضور نداشتند خیلی قابل درک نیست و به همین خاطر مسئولیت انتقال پیام شهدا و رزمندگان به نسل جدید بسیار مهم است.

وی افزود: آن چیزی که در دفاع مقدس بعد از قدرت خدا، رهبری امام راحل و حمایت مردم اثرگذار بود فرهنگ عاشورایی بود که معادلات جبهه را تغییر داد و همین عامل باعث شد که رزمندگان اسلام بر مستکبرین عالم پیروز شوند.

نادری با تاکید بر اینکه امروز از دفاع مقدس به عنوان گنجینه بزرگ فرهنگی و مقاومت یاد می شود، یادآور شد: خیلی از مسائل دفاع مقدس پنهان است که اینها باید برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.

وی ادامه داد: امروز هر روز در دنیا شاهد شکست مستکبرین که در رأس آنها آمریکا است هستیم .

نادری ادامه داد: در هفته دفاع مقدس باید برنامه های ویژه ای در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برنامه ریزی شود و تجلیل از آزادگان و ایثارگران و دیدار با خانواده معظم شهدا در ادارات در دستور کار قرار بگیرد.

فرمانده سپاه امام رضا شهرستان دشتی گفت: در هفته دفاع مقدس ۲۵۶ ویژه برنامه در سطح شهرستان پیش‌بینی شده است.

سرهنگ پاسدار علی غضنفری اظهار داشت: مهمترین این برنامه‌ها برگزاری نشست های بصیرتی مردمی، اجرای گشت های محله محور، افتتاح و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی ، غبار رویی قبور مطهر شهدا، برگزاری برنامه های فرهنگی ،هنری و ورزشی، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران و اجرای اردوهای جهادی است.

وی افزود: در دفاع مقدس با اتحاد و همدلی توانستیم در مقابل قدرت ها ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم رژیم بعثی عراق یک وجب از خاک عزیزمان را تصرف کنند.

غضنفری ادامه داد: اگر این تهاجمات در کشوری غیر از ایران بود آنها توان مقابله با آن را نداشتند چون دشمنان و مشاوران رژیم بعثی بارها گفته اند که ایران را ظرف دو هفته تصرف می‌کنیم اما معادلات آنها بهم خورد.

وی اضافه کرد: بعد از دفاع مقدس رویکرد دشمن به سمت تهاجم فرهنگی رفت و آنها بعد از تحقیق و پژوهش های فراوان به این نتیجه پی بردن که راز موفقیت ایران فرهنگ عاشورا و شهید و شهادت است.

غضنفری با بیان اینکه دشمن تلاش دارد اعتقادات جوانان را تضعیف کند، ادامه داد: امروز باید فرهنگ شهید و شهادت در بین نسل جوانان ترویج دهیم.

وی بر ضرورت اجرای برنامه های اثر گذار در این هفته در سطح شهرستان تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر