جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر: بیش از دو ماه تا آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و کم تر از 6 ماه تا برگزاری انتخابات مانده است؛ با این حال 4 تغییر در بدنه وزارت کشوری استان بوشهر انجام شده که 3 تغییر در استانداران بوده که مسوول برگزاری انتخابات در شهرستان ها هستند و یکی هم در مدیرکلی سیاسی و انتخابات استانداری که همان طور که از نامش پیداست، مسوول برگزاری انتخابات است...
کد خبر: ۶۰۶۵۹
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: بیش از دو ماه تا آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و کم تر از 6 ماه تا برگزاری انتخابات مانده است؛ با این حال 4 تغییر در بدنه وزارت کشوری استان بوشهر انجام شده که 3 تغییر در استانداران بوده که مسوول برگزاری انتخابات در شهرستان ها هستند و یکی هم در مدیرکلی سیاسی و انتخابات استانداری که همان طور که از نامش پیداست، مسوول برگزاری انتخابات است.

به گزارش فکرشهر، روز  یکشنبه ـ 24 شهریورماه 1398 ـ استاندار بوشهر اعلام کرد که سه فرماندار در استان جابجا می شوند و حکم سرپرستی آن ها هم زده شده و امروز ـ دوشنبه، 25 شهریورماه ـ در جلسه معارفه سرپرست جدید فرمانداری دشتستان هم گفت که در این انتصابات تسریع کرده و حتی معاون عمرانی اش هم از این موضوع خبر نداشته است و در میانه راه برای معارفه معاون عمرانی فرمانداری گناوه، وی را برگردانه و گفته همه را خودم فردا معارفه می کنم.

اما این تغییرات صبح دوشنبه، با معارفه غلامرضا مهرجو به عنوان سرپرست جدید فرمانداری گناوه آغاز شد. مهرجو جایگزین سید علی پاکنژاد شد و سید علی پاکنژاد هم به کتگان رفت تا جایگزین فتح اله نوروزی شود که به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان معارفه شد. 

عبدالکریم گراوند در مراسم معارفه مهرجو، با اشاره به تغییرات آنی صورت گرفته در 3 فرمانداری شهرستان های استان افزود: در وزارت کشور برخی مواقع شرایطی پیش می‌آید که به ناچار سریع تغییر و جابجایی صورت گیرد که در صورت تاخیر، زمان بر بود و در این راستا  شهرستان گناوه نیز در برنامه قرار گرفت و بنا به شرایط و ملاحظات، فرماندار سابق گناوه که دارای کارنامه درخشان و توانمندی زیاد در مدت مسوولیت در شهرستان گناوه داشت، برای سکانداری فرمانداری کنگان انتخاب شد.

گراوند افزود: برای گزینه فرماندار گناوه که از شهرستان های مهم استان بوشهر و معروف در کشور و تاثیرگذار است، از گزینه ای استفاده شده که دارای ویژگی بارز و تجارب و عملکرد موفقی در وزارت کشور است.

استاندار بوشهر از جدید فرماندار گناوه خواست با گروه ها و سازمان های مردم نهاد ارتباط و تعامل وافر، گره گشایی مردم مومن و متدین،  اجرای طرح ها و  اعتلا و توسعه این منطقه مجدانه تلاش کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از زمان شروع فعالیت در حوزه انتخابیه، فرماندار گناوه با تعامل و همکاری وافر در همه مسایل و دفاع از حقوق مردم بدون اغراق گام های موثری برداشت.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: به عنوان وکیل مردم از حسن انتخاب استاندار بوشهر در معرفی فرماندار جدید گناوه که دارای تجارب ارزنده ای در سمت های مختلف در وزارت کشور است تقدیر می‌شود. امیدواریم فرماندار جدید گناوه گه با کوله باری از تجربه است در جهت رضایت و آسایش و رفاه مردم و توسعه و پیشرفت روز افزون این منطقه مجدانه تلاش کند.

در این آیین فرماندار سابق گناوه گزارشی از عملکرد دوران تصدی مسوولیت ارایه و نمایندگان اقشار و گروه های مختلف از تلاش و زحمات چندین ساله ایشان و همچنین انتخاب فرماندار جدید این شهرستان توسط استاندار بوشهر تقدیر کردند.

در پایان غلامرضا مهرجو به عنوان فرماندار جدید گناوه معرفی و از تلاش و زحمات سیدعلی پاک نژاد تقدیر و همچنین سروش گرمسیری نژاد نیز به عنوان معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه در جمع حاضرین معرفی شد.

به گزارش فکرشهر، گراوند، پس از این، به دشتستان آمد تا سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان را معرفی کند؛ در این مراسم هم که گزارش کامل آن در «فکرشهر» منتشر شده (اینجا)، فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری دشتستان معرفی شد و از زحمات 5 ساله ارسلان زارع  که از اسفندماه سال 1392 تا بهمن 1397 فرماندار دشتستان بود و زحمات 8 ماهه جواد لقمان زاده که پس از رفتن ارسلان زارع به گیلان، با حفظ سمت معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی، سرپرست این فرمانداری بود، تقدیر شد؛ هر چند هیچ کدام از این دو نفر، در مراسم نبودند که نبود لقمان زاده، اعتراض گراوند را نیز در پی داشت.

اما پرونده تغییر فرمانداران استان بوشهر، عصر دوشنبه بسته شد؛ وقتی گرواند به همراه سرپرست جدید فرمانداری دشتستان و فرماندار سابق کنگان به این شهرستان رفت تا از وی تقدیر کرده و فرماندار سابق گناوه ـ سید علی پاکنژاد ـ را به عنوان سرپرست فرمانداری کنگان، معرفی کند.

 استاندار بوشهر در این مراسم تاکید کرد که «با تغییر و جابجایی نمایندگان عالی دولت در شهرستان های گناوه، دشتستان و کنگان، پرونده تغییر فرمانداران در سال جاری در این استان بسته‌ شد» و افزود: این تغیرات براساس ضرورت و نیازهای استان انجام شده است.

گراوند گفت: اکنون فرمانداران بایستی پس از حضور در دوره های آموزشی زمینه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان سال را در حوزه های انتخابیه فراهم کنند.

وی، با قدردانی از  تلاش فرماندار سابق کنگان اظهار امیدواری کرد فرماندار جدید بتواند بستر توسعه را بیش از پیش در این شهرستان فراهم کند.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خدمت به مردم بالاترین جهاد است؛ مسوولان باید بکوشند با اولویت قرار دادن کار برای رضای خدا و خلق خدا از هرگونه سیاسی کاری که موجب کمرنگ شدن خدمت صادقانه به مردم می شود اجتناب کنند.

سکینه الماسی خطاب به استاندار بوشهر نیز گفت: کنگان قطب جنوب استان بوشهر در همه حوزه هاست و انتظار مردم این است این شهرستان به صورت ویژه دیده شود.

امام جمعه کنگان نیز گفت: زیبنده نیست شهرستانی که خود میزبان صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی است، جوانانش از بیکاری شکوه کنند.

حجت اسلام محمود محموی با اشاره به سفر سال گذشته ریاست جمهوری به کنگان بیان کرد: توقع جدی مردم از مسوولان سرعت بخشی در تحقق  مصوبات سفر یادشده است. فضاهای آموزشی در شهرها و روستاها جوابگوی نیازهای این شهرستان نیست که بایستی برای آن چاره اندیشی شود.

وی در پایان تعامل سازنده در همه زمینه ها و تلاش بی وقفه را از خصوصیات فرماندار سابق ذکر و اظهارامیدواری کرد فرماندار جدید کنگان با کوله باری از تجربه و شناختی که از منطقه دارد زمینه توسعه بیشتر این خطه را فراهم کند.

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت: گرانی کاسه صبر مردم را لبریز کرده که بایستی برای حل معیشت مردم چاره اندیشی کرد.

شیخ محمد جمالی اظهارداشت: شناورهایی که برای تجارت از کنگان به کشورهای حوزه خلیج فارس می روند در بازگشت با مشکلاتی مواجه می شوند که بایستی آنها را حل کرد.

در این آیین نیز، ضمن تجلیل از خدمات فتح اله نوروزی در دوران مسوولیت، سید علی پاک نژاد به عنوان فرماندار جدید کنگان معارفه شد.

به گزارش فکرشهر، دیگر تغییر انجام شده، رفتن عادل دهدشتی از مدیرکلی سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر است. وی که روز یکشنبه ـ 24 شهریورماه ـ با حکم مصطفی سالاری به سمت مدیر کلی امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی منصوب شده است، دیگر مسوول برگزاری انتخابات استان نخواهد بود و جایگاه وی به حمزه اعتماد ـ مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری بوشهر ـ می رسد که سابقه فرمانداری دیر را هم دارد؛ هر چند اعتماد هنوز معارفه نشده ولی با انجام این سه تغییر در استان بوشهر، پرونده 4 تغییر کلان در حوزه انتخابات استان بوشهر بسته خواهد شد تا استان برای انتخابات آماده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر