سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۶۷۸
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اعتبارات آب‌رسانی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۷۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالحمید حمزه‌پور صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: اعتبارات طرح‌های آب‌رسانی این استان از ۱۴۶ میلیارد تومان سال قبل، امسال به سه هزار میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی تصریح کرد: امسال برای تسریع حل مشکلات آب‌رسانی استان بوشهر، پنج استان معین با پیگیری‌های انجام‌شده در مناطق مختلف استان بوشهر حضور یافتند و طرح‌های آب‌رسانی در بوشهر، برازجان و جم اجرا کردند.

افزایش ظرفیت آب شیرین بوشهر

حمزه‌پور بابیان اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات یادشده از سوی پنج استان معین در راستای اجرای طرح‌های آب‌رسانی تأمین شد تصریح کرد: با حفر و تجهیز ۳۳ حلقه چاه آب ظرفیت آبدهی افزایش یافت و این در حالی است که ظرفیت آب شیرین بوشهر از ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ۲۰ هزار مترمکعب افزایش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اکنون پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شهرهای استان بوشهر در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود و اکنون طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان اجراشده است.

حمزه‌پور بابیان اینکه برای اجرای خط انتقال پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص‌یافته است افزود: در دو سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های فاضلاب بوشهر اختصاص یافت که این میزان سال گذشته به ۹۰۰ میلیارد تومان رسید و شبکه جمع‌آوری فاضلاب بافت تاریخی بوشهر به طول ۵۰ کیلومتر اجرا شد و تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود.

بوشهر از حالت جیره‌بندی آب خارج می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار داشت: با تکمیل طرح‌های آب‌رسانی و نوسازی شبکه، شهر بوشهر از حالت جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از بحران‌ها و چالش‌های اساسی این استان نبود منابع پایدار آب آشامیدنی است به‌گونه‌ای که ۸۵ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از خارج از استان تأمین می‌شود که نشان‌دهنده مشکلات منابع آبی این استان است.

حمزه‌پور با بیان اینکه تابستان سال قبل سال سختی در تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر بود تصریح کرد: خشک‌سالی‌های سال ۱۳۹۶ سبب تشدید بحران آب استان بوشهر در سال قبل شد که در این راستا تدابیر ویژه‌ای برای حل مشکلات آب آشامیدنی استان اندیشیده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۰۰ کیلومتر شبکه آب فرسوده شهرهای استان نوسازی شد افزود: در سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر سه هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب مصوب شد که تخصیص آن نقش مهمی در حل مشکلات شهرها دارد.

حمزه‌پور بابیان اینکه شرکت آبفای استان بوشهر به ۹۰۰ هزار نفر در ۳۲ شهر خدمات‌رسانی می‌کند گفت: دولت توجه ویژه‌ای برای حل مشکلات آب‌رسانی استان بوشهر کرده است به‌گونه‌ای که دولت سالانه برای خرید تضمینی آب از آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت می‌کند.

وی، هزینه تأمین آب آشامیدنی در استان بوشهر را بالا دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح باید هزینه آب مصرفی به‌موقع پرداخت کنند تا اجرای طرح‌های آب‌رسانی با مشکل مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به حل مشکل آب آشامیدنی دشتستان افزود: در دشتستان در حل مشکل آب، کارهای بزرگی انجام‌شده که علاوه بر حفر ۱۱ حلقه چاه طرح‌های مهمی دیگر در دست اجرا است و در این راستا برای حل مشکل آب شهر دیلم کار جهادی انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر