سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۶۰۶۹۰
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای استخدام ۱۰ هزار نیروی مورد نیاز، به صورت هم زمان با سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، سیدکامل تقوی نژاد ضمن اعلام این خبر افزود: این آزمون در فضای رقابتی و با رعایت شایسته سالاری از طریق آزمون کتبی در حیطه های عمومی و تخصصی به صورت پیمانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف ایجاد تعادل بین مناطق مختلف جغرافیایی کشور و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت صورت گرفته است، تاکید کرد: همچنین با جذب و بکارگیری افراد پذیرفته شده در آزمون، ظرفیت اشتغال قابل ملاحظه‌ای نیز برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط در کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع این مجوزها، ۷ هزار مجوز جهت تامین نیروی انسانی بیمارستان‌های جدید و بخش‌های توسعه یافته درمانی است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: از مجوزهای استخدام بیمارستانی، ۶۵درصد مربوط به شهرهای کوچک و مناطق کمتر توسعه یافته است که قبلا یا دارای بیمارستان نبوده و یا تعداد تخت‌های موجود آن، نیازهای درمانی مردم را تامین نکرده بود.

تقوی نژاد، اظهار داشت: سهمیه استخدامی حوزه درمان عمدتا به مشاغل گروه پرستاری شامل پرستاری، اتاق عمل، هوشبری و مامایی، گروه پزشکی شامل پزشک متخصص و پزشک عمومی، داروسازی، گروه توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی و  شنوایی سنجی، گروه پیراپزشکی شامل رشته‌هایی از جمله علوم آزمایشگاهی، پرتوشناسی، مهندسی تجهیزات پزشکی و مددکار بهداشتی درمانی اختصاص یافته است.

بنابر اعلام وبدا، وی با بیان اینکه تعداد ۲ هزار مجوز از مجموع مجوزهای استخدامی سال جاری نیز برای تامین نیروهای مورد نیاز حوزه بهداشت در نظرگرفته شده است، اظهار داشت: بخش عمده ای از مجوزهای بهداشتی جهت دسترسی بیشتر به خدمات اولیه سلامت روستاییان و شهرهای با جمعیت کمتر در نظر گرفته شده است.

تقوی نژاد ادامه داد: در این حوزه نیروهای تخصصی در مشاغل مختلف شامل ماما، بهداشت عمومی، مبارزه با بیماری ها، پرستار، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای جذب و مشغول بکار خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، ضمن بیان اینکه تعداد یک هزار مجوز از مجوزهای این آزمون، برای تامین نیروهای مورد نیاز پایگاه های اورژانس ۱۱۵ سراسر کشور در مشاغل فوریت های پزشکی شامل کاردان و کارشناس بالینی فوریت های پزشکی در نظر گرفته شده تاکید کرد: این تعداد نیروی انسانی جدید، جهت خدمت در پایگاه‌های موجود در جاده های کشور، با هدف تسریع در ارائه خدمت به آسیب دیدگان حوادث جاده خواهد بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و همچنین سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته شدگان نهایی این آزمون تا پایان سال جاری و حداکثر اوایل سال آینده شروع به کار کنند.

گفتنی است آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور همزمان با سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد. همچنین با توجه به ضوابط و مقررات جاری، امسال داوطلبان ایثارگر نیز می‌بایست از طریق شرکت در آزمون و رقابت با یکدیگر، شرایط استخدام خود را فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر