سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۶۹۳
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: «رییس کانون جایگاهداران سوخت کشور گفت: پیشنهادهای متعددی درباره تغییر مکانیزم استفاده از کارت سوخت جایگاه مطرح شده اما هنوز به تصویب نرسیده است. در عین حال زمان رسیدن سقف خرید بنزین با کارت جایگاه به ۱۵ لیتر هنوز مشخص نیست. تغییرات جدید در راه است و جلسات متعددی در حال برگزاری است.»

به گزارش فکرشهر، خبرآنلاین نوشت: «سخنگوی دولت اخیرا اعلام کرده که دولت برای استفاده بیشتر مردم از کارت‌های سوخت شخصی قصد دارد باز هم حق استفاده از کارت‌های جایگاه‌های سوخت محدودتر کند و به ۱۵ لیتر در هر بار سوختگیری برساند. در آخرین روزهای مرداد ماه، الزام به استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوختگیری ابلاغ شد و از پس گذشت نزدیک به یک ماه، مقرر شد برای سوختگیری با کارت سوخت جایگاه در هر بار سوخت‌گیری تنها خرید ۳۰ لیتر بنزین مجاز باشد.

هر چند انتظار می‌رفت این طرح افزایش استفاده از کارت شخصی را در پی داشته باشد اما در عمل در بسیاری از جایگاه ها این مهم به طور کال رعایت نشده است؛ به طوری که متصدی جایگاه بعد از سوختگیری ۳۰ لیتری، کارت را از دستگاه بیرون می‌کشد و دوباره اقدام به بنزین زدن می‌کند. به این ترتیب این تصمیم در نهایت نه‌تنها نتوانسته به افزایش استفاده مردم از کارت سوخت شخصی بینجامد، بلکه با توجه به چند بار استفاده از کارت تا حدودی به طولانی‌تر شدن صفوف در جایگاه‌های سوخت منجر شده است.

ناصر رییسی‌فر، رییس کانون جایگاهداران سوخت کشور، در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره میزان استفاده مردم از کارت‌های شخصی خود گفت: میزان استفاده مردم از کارت‌های شخصی بسیار کم است و رقمی که ما داریم کمتر از ۱۰ درصد مردم حاضر هستند از کارت‌های خود استفاده کنند و مابقی ترجیح می‌دهند همچنان از کارت‌های جایگاه‌ها استفاده کنند.

او در توضیح این مطلب افزود: وقتی هنوز نه قیمت بنزین تغییر کرده و نه سهمیه‌بندی صورت گرفته است، خرید بنزین چه با کارت شخصی و چه جایگاه تفاوتی ندارد. با این حال احتمال دارد که رویه فعلی در آینده نزدیک تغییر کند.

رییسی‌فر اضافه کرد: از یک سو بخش عمده‌ای از مردم در هر بار سوخت‌گیری کمتر از ۳۰ لیتر بنزین می‌خرند و از سوی دیگر کسانی که به بیش از این رقم نیاز دارند، متصدی را مجبور می‌کنند مجددا برایشان بنزین بزند در نتیجه زمان سوختگیری طولانی شده است و باید فکری به حال موضوع کرد.

وی گفت: بالاخره باید انگیزه‌ای برای اسفاده از کارت شخصی باشد والا تا زمانی که سهمیه‌بندی نیست و بنزین دو نرخی وجود ندارد، بسیاری در برابر استفاده از کارت سوخت شخصی مقاومت می‌کنند.

وی گفت: پیشنهادهای متعددی درباره تغییر مکانیزم استفاده از کارت سوخت جایگاه مطرح شده اما هنوز به تصویب نرسیده است. در عین حال زمان رسیدن سقف خرید بنزین با کارت جایگاه به ۱۵ لیتر هنوز مشخص نیست. تغییرات جدید در راه است و جلسات متعددی در حال برگزاری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اخبار منتشره درباره خرید و فروش کارت سوخت صحت دارد، گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده است و به نظر می‌رسد تا زمانی که سهمیه‌بندی اعلام نشده و بنزین دو نرخی نشود، با این مشکل مواجه نشویم اما لازم است مراقبت ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

طرح استفاده از کارت سوخت با هدف پیشگیری از رشد فزاینده مصرف بنزین از یک سو و مهار قاچاق از سوی دیگر در دستور کار قرار گرفته است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر