جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۷۱۶
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰

فکرشهر: دشت های استان بوشهر با بیلان منفی آب مواجه است و ادامه این روند، دشت ها را خشک و بی آب خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، سرپرست شرکت آب منطقه ای استان بوشهر در نشست هم اندیشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان بوشهر با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان رشد 4 و نیم برابری جمعیت را نسبت به گذشته  شاهد بوده ایم که این محدودیت های را حاصل کرده است و باعث شده دشتهای استان با بیلان منفی مواجه شوند و ادامه این روند دشت ها را خشک و بی آب خواهند کرد.
آقای باشی زادگان افزود: در تنگ ارم و درود دشتستان تاکنون بیش از 150 حلقه چاه خشک شده است.

وی گفت: در استان 6 هزار و 500  چاه غیرمجاز  وجود دارد که هم کنترلی بر آنها نیست و هم افزایش برداشت دارند.  8 هزار و 500  چاه نیز پروانه دار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت:  در حوزه نوسازی هم طرح های متعددی تکمیل و آماده بهره برداری شده است. در محدوده شهرستان دشتستان در همه شهرها فعالیتهایی در حوزه آبی در حال انجام است.
آقای حمزه پور افزود: با تلاش ها و پیگیری ها سال بی سابقه ای را در حوزه آبی سپری کردم و بیش از 300 میلیارد تومان جذب اعتبار و هزینه داشته ایم و با بکارگیری آنها توانستیم برخی مشکلات حوزه آبی را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هم گفت: با برنامه ریزی لازم توانستیم  پیک برق را در تابستان امسال با موفقیت پشت سر بگذاریم و هیچگونه خاموشی را در تابستان نداشته ایم.
آقای مذکوری افزود: در حال حاضر در نقشه صنعت برق کشور بوشهری های بیش از 98درصد در طرح حذف قبوض کاغذی و ثبت شماره تلفن برای دریافت پیامکی  قبض برق مشارکت داشته‌اند.

وی گفت: در استان بوشهر برای هر مشترک بیش از دو برابر هزینه متوسط کشوری هزینه می شود.
مذکوری افزود: در استان رشد سالانه بیش از 7درصدی  را شاهد بوده‌ ایم که نیازمند اصلاح فرهنگ مصرف هستیم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: عملکرد دستگاهای حوزه آب و برق استان در تابستان جاری جهادی وستودنی بود  که نشان داد اگر اراده قوی در کار باشد می توان مشکلات را کاهش داد. 
آقای سعادت افزود:  همین اراده و پای کار آمدن مدیران باعث شد قطعی آب و خاموشی برق در تابستان جاری به حداقل برسد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هم گفت:  تامین 90 درصدی آب آشامیدنی استان از منابع  خارجی یک تهدید برای استان بوشهر است.
حجت الاسلام خدری افزود: حدود 20 میلیون مترمکعب آب وارد دریا می شود  و هیچ استفاده ای از آن نمی شود.
وی گفت: این عدم مدیریت است که در زمستان مشکل سیل داریم و در تابستان مشکل کم آبی و باید برای جلوگیری از هدر رفت این آبها برنامه ریزی شود.
خدری افزود: در برنامه ششم  توسعه مشخص شده که باید 30 درصد از آب استان را در به وسیله آب شیرین کن ها تامین کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر