جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۸۴۲
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: امام جمعه کنگان با بیان اینکه فرماندار جدید با بهره گیری از همه ظرفیت ها توسعه این خطه را سرعت بخشد گفت: علاج مشکلات کشور تکیه به مردم و ظرفیت های داخلی است .

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام به نقش مهم آنحضرت و خطبه های آتشین و روشنگرانه امام همان اشاره و عنوان کرد: خطابه های حضرت در تبیین نهضت عاشورا موجب تداوم نهضت حسینی و رسوا شدن چهره پلید و خبیث دشمنان اسلام و قرآن شد.

وی به برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و نماد دشمنی با ایران اشاره و گفت: این اقدام ترامپ نشان از شکست راهبردهای ضد ایرانی دارد.

خطیب جمعه به شکست اخیر سعودی ها و ناکارآمدی سیستم دفاعی آمریکایی سعودی ها در رهگیری پهبادهای انصارالله یمن در حمله به دو میدان نفتی عربستان بیان کرد: این ماجرا نشان داد ابزار آلات جنگی آمریکایی ها هم نمیتواند باعث حفظ کشورهایی شود که دل به آمریکا و تسلیهات نظامی او بسته اند.

وی به تکریم  و معارفه مدیر اجرایی شهرستان اشاره و با تشکر از تلاش ها و خدمات مهندس نوروزی در دوران مسئولیت، اظهار امیدوواری کرد: فرماندار جدید و فرزند این خطه بتواند با استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها چرخ توسعه شهرستان کنگان را شتاب بخشد.

محمودی با تبیین فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب در درس خارج اظهار داشت: معظم له فرمودند تنها راه علاج کشور تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت های داخلی است و چشم امید بستن به بیگانه و خارج از کشور و نادیده گرفتن توان و ظرفیت داخلی یک اشتباه بزرگ است.

خطیب جمعه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص موضوع مذاکرات اشاره و با بیان اینکه مذاکره تا زمانی که آمریکا حرف خود را پس نگیرد ، توبه نکند و به تعهداتش پایبند نباشد شدنی نخواهد بود تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ، در غیر اینصورت هیچ مذاکه ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه در غیر آن.

محمودی با تبیین سخنان حکیمانه ولی امر مسلمین جهان در دیدار با موکب داران عراقی ، با تقدیر معظم له از کرامت ملت عراق ، توفیق مهمان نوازی از زائرین حسینی را یک نعمت و رحمت الهی برشمردند و تاکید فرمودند: اگر امام حسین (علیه السلام) بدرستی معرفی شود در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) فقط مختص شیعه و سنی نیست و متعلق به انسانیت است و دلیل آن حضور غیر مسلمانان در راهپیمایی اربعین است گفت: راهپیمایی اربعین جهانی و زمینه ساز گسترش معرفت حسینی است.

امام جمعه با نکوداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام و تجلیل از آزادگان و ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس بیان نمود: ترویج دفاع مقدس موجب تداوم انقلاب اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ جهاد ، ایثار و مقاومت و شهادت طلبی خواهد شد.

محمودی به برکات دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: تامین امنیت پایدار برای ایران اسلامی یکی از برکات مهم دفاع مقدس است بگونه ای که امروز هیچ قدرتی در دنیا جرات نگاه چپ کردن به ایران مقتدر اسلامی را ندارد.

وی با انتقاد از حذف واژه مقدس شهید از تابلو معابر و مقلدین برخی شهرها و استدلال غیر قابل قبول برخی مسئولان در این زمینه گفت: راننده گان مسیر را گم نمی کنند این شما هستید که در آستانه هفته دفاع مقدس راه شهدا را گم کرده اید.

امام جمعه با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و مراکز علمی ، حوزوی و دانشگاهی و بیان اینکه آحاد مردم و مسئولان در قبال آموزش و پرورش مسئول و بایستی به مسئله تربیت در کنار تعلیم توجه جدی شود ، افزود: سرمایه گذاری مردم و مسئولان و اهتمام متولیان آموزش و پرورش و جامعه بزرگ معلمین در حقیقت توجه به آینده سازان مملکت و تاثیر گذاران آینده کشور است.

تحلیلی بر نشست آنکارا، انتقاد از اقدام خلاف عرف سیاسی و دیپلماسی آمریکا بخاطر کارشکنی در ورود مقامات ایرانی به مجمع عمومی سازمان ملل ، انتقاد از همسویی کانادا با راهزنی مدرن آمریکا در سرقت آشکار اموال ایران به بهانه حمایت از قربانیان تروریست و لزوم مقابله به مثل دستگاه های دیپلماسی ایران و قوه قضائیه با چنین اقدامات وقیحانه ای و لزوم مشارکت در ستاد اربعین حسینی و کمک به اعزام زائرین حسینی از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر