جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۰۴۵
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: در راستای هدفمند شدن دریافت زکات مردم در سطح روستاهای شهرستان دشتستان، تشکیل شورای زکات در روستاهای این شهرستان ضروری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن مصلح صبح سه‌شنبه در نشست شورای زکات شهرستان دشتستان اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالتی که در فرآن برای والیان نظام اسلامی تعریف شده ، موضوع احیاء نماز و دریافت زکات است.

وی افزود: در پرتو نظام اسلامی، فرهنگ نماز و زکات در سطح استان توسعه یافته و شاهدیم که سالانه با افزایش قابل توجهی از دریافت زکات مردم مواجه هستیم.

امام جمعه برازجان تصریج کرد: در قرآن کریم ۳۰ آیه در خصوص نماز و زکات آمده که سبب تعدیل ثروت، محرومیت زدایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

مصلح ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که در طی چند سال گذشته بدین سو شاهد نتیجه بخش بودن موضوع دریافت زکات مردم هستیم به گونه‌ای که نقش اساسی در رفع محرومیت از سیمای روستاهای شهرستان دشتستان هستیم.

وی با اعلام این که پرداخت زکات وظیفه ای الهی است که فقر را از جامعه اسلامی ریشه کن و  عدالت را در جامعه گسترش می دهد، عنوان کرد: نیاز است که در راستای ترویج بیشتر دریافت زکات، اقدامات مناسبی در عرصه تبلیغی با استفاده از فضای رسانه ای شهرستان انجام شود.

امام جمعه برازجان ادامه داد: پیشنهاد می شود در هر روستا، شورای زکات تشکیل شود تا بتوانند با فعالیت های مناسب زمینه ساز جمع آوری زکات مردم شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر