جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۴۸۴
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی بوشهر اعلام کرد: بیماری لکه سفید که از شهریورماه در برخی استخرهای پرورش میگوی این استان شیوع یافته بود، با تلاش کارشناسان این اداره کل گنترل شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مرتضی بحرانی روز چهارشنهب افزود: از نیمه‌های شهریورماه امسال گزارش‌هایی از تلفات میگوی پرورشی ۲ استخر در سایت بویرات شهرستان دیلم به تائید اداره کل دامپزشکی استان بوشهر رسید و با انجام نمونه‌گیری توسط کارشناسان ویروس لکه سفید جداسازی و اطلاع رسانی لازم انجام شد که نتیجه این تلاش‌ها کنترل بیماری بوده است.

وی افزود: همچنین برای کاهش خسارت با انجام هماهنگی‌های لازم با شیلات ایران، برداشت میگو از استخرها نیز آغاز شد.

بحرانی ادامه داد: راهکارهای لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری لکه سفید در دیگر سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر اعمال و با برداشت سایز بازاری از بروز خسارت جلوگیری شده است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به آلوده شدن برخی از استخرهای ذخیره‌سازی شده میگوی پرورشی با هماهنگی‌های انجام شده برداشت میگو از استخرها ادامه دارد.

صغری اشرف گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۷۰ تن میگوی پرورشی از ۱۲۰ استخر در چهار سایت پرورش به مساحت یکهزار و ۴۰۰ هکتار برداشت شده است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا انتظار می‌رود روند برداشت از استخرهای پرورش میگو در شرایط عادی طی شود.

اشرف ادامه داد: با توجه به اینکه کنترل دما در دسترس ما نیست و رسیدن دما به زیر ۲۸ درجه سانتیگراد احتمال شیوع ویروس را بیشتر می‌کند پرورش دهندگان در تلاش هستند برداشت را در کمترین زمان انجام دهند.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: براساس بررسی‌های انجام شده تاکنون تلفاتی نیز در این بخش گزارش نشده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر تنها در چهار سایت بویرات (شهرستان دیلم)، حله و بندر ریگ( گناوه)، شیف (بوشهر) و حدود استخرهای اعلام شده بیماری وجود داشته که کنترل شده است.

اشرف ادامه داد: در صورت توجه نکردن به رفتارهای امنیت زیستی که باید در سایت‌های پرورش رعایت شود احتمال برگشت بیماری وجود دارد.

 فصل پرورش میگو در استان بوشهر از ماه‌های فروردین و اردیبهشت با ذخیره‌سازی بچه میگو در ۱۰ سایت به مساحت پنج هزار هکتار در سال جاری انجام شده است و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امید می‌رفت امسال میزان تولید به ۲۵ هزار تن در استان برسد اما بیماری لکه سفید به طور یقین بر میزان تولید استان تاثیرگذار خواهد بود.

پارسال ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن میگوی پرورشی از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت استان بوشهر برداشت شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر