شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۸۵۸
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از توان داخلی ۶۰ شناور آتشخوار برای استقرار دربنادر با آبخور پایین کشور در دست ساخت است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد راستاد روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث اسکله شمع و عرشه بندر بوالخیر افزود: این شناورها بر اساس "طرح  تحول صنایع دریایی " برای تولید ناوگان مورد نیاز بنادر کشور ساخته می‌شود.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور بیان کرد: در این ارتباط بنادر کوچکی مانند محمدعامری و بوالخیر استان بوشهر نیز از این شناورها برخوردار می‌شوند که این مهم به افزایش سطح ایمنی آنها کمک شایانی می‌کند.

راستاد در ارتباط با احداث اسکله پهلوگیری و دایک سنگی در بندر تجاری بوالخیر استان بوشهر بیان کرد: بندر بوالخیر در مقطعی بخوبی توانست از ظرفیت ایجاد شده استفاده کند و بالاترین حجم ترافیک با این امکانات محدود  را  این بندر مدیریت کرد.

وی افزود: احداث اسکله پهلوگیری در بندر بوالخیر برای پاسخگویی به روند رو به رشد تقاضا در این بندر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم با اجرای درست و دقیق طرح توسعه در بوالخیر، یک بندر استاندارد و مطابق با معیارهای بنادر تجاری در سواحل دلوار شکل گیرد.

راستاد گفت: هر بندر در کنار طرح‌های زیربنایی به پسکرانه مناسب و تاسیسات روبنایی از جمله انبار سر پوشیده و روباز، ساختمان های پشتیبانی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در این ارتباط با احداث دایک حفاظتی و استحصال اراضی فضا برای تاسیسات روبنایی بنادر فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ در بندر تجاری بوالخیر تنگستان ظرف مدت ۲۰ ماه و با ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار اجرایی می‌شود.

سیاوش ارجمندزاده یادآور شد: طرح توسعه این بندر شامل اجرای اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ مترو احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر برای تامین فضای خشکی در پسکرانه و مستحدثات، تاسیسات، و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که اجرای آن در سه فاز پیش بینی شده است.

 بندر بوالخیر از توابع بخش دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر