جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر ـ آذر حسینی: در حالی که روز به روز شمار ثبت نام ها و نام نویسی های اینترنتی افزایش می یابد و مراجعه مردم هم برای انجام امورشان به کافی نت ها بیشتر می شود، شیوه های تخلف هم بیشتر می شود...
کد خبر: ۶۲۱۵۳
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

فکرشهر ـ آذر حسینی: در حالی که روز به روز شمار ثبت نام ها و نام نویسی های اینترنتی افزایش می یابد و مراجعه مردم هم برای انجام امورشان به کافی نت ها بیشتر می شود، شیوه های تخلف هم بیشتر می شود.

به گزارش «فکرشهر»، یکی از این دست تخلفات، هزینه نام نویسی و ثبت نام خودرو است که در برازجان، به جای سه هزار تومان کارمزد که نرخ معمول است، کافی نتی هایی که این ثبت نام را انجام می دهند، سه میلیون تومان دریافت می کنند؛ مبلغی که مسوولین مربوطه نیز اذعان دارند تخلف است و اگر مدرک، شاهد یا شکایتی باشد، آن کافی نت متخلف را با مشکل و جریمه و حتی تعطیلی مواجه خواهد کرد.

در روزهای گذشته، یکی از مخاطبین «فکرشهر» با ارایه فیش های پرداختی خود در کافی نت این طور توضیح داد: برای ثبت نام ماشین مراجعه کردیم؛ گفتند نام نویسی سه تومان است؛ من هم طبق این اصل که حق الزحمه سه هزار تومان است، گفتم انجام دهند و وقتی ثبت نام تمام شد متوجه شدم که مبلغ اعلام شده، سه میلیون تومان بوده و نه سه هزار تومان! 

یکی دیگر از مخاطبین گفت: من برای کربلا هم ثبت نام کردم؛ 22 تومان پول بیمه دادم و سه هزارتومان هم حق الزحمه کافی نت و بر همین اساس وقتی گفتند ثبت نام ماشین سه تومان است، فکر کردم منظورشان سه هزار تومان است ولی بعد متوجه شدم سه میلیون تومان بوده است.

یکی دیگر از مراجعین هم گفت که مبلغ سه میلیون تومان را به اجبار و زور می گیرند و مسوولین مربوطه از این موضوع اطلاع دارند ولی به نظر می رسد کسی قصد ندارد اقدامی انجام دهد.

این مراجعین گفتند که هر چند با چانه و بی چانه مبالغ یک تا سه میلیون تومان را پرداخت کرده اند ولی تاکید داشتند که این مبلغ، فقط هزینه دست مزد مسوول یا فرد حاضر در کافی نت (حق الزحمه کافی نتی ها) است که کار را انجام داده و نه هزینه ماشین و در واقع پول به حساب کافی نت می رود و نه شرکت خودروسازی.

رییس اتاق اصناف شهرستان دشتستان در این باره گفت: هر ثبت نامی نرخ دارد و در هر بخش و کار و سطحی، نرخ ها متفاوت است؛ مثلا در بحث بیمه یا کد قضایی یا امور مالیاتی و...، هر کدام نرخ خودشان را دارند ولی درباره موضوعی که مطرح کردید، مبلغ بالا است و ما هم چنین چیزی را شنیده ایم.

روح اله اسماعیلی در گفت و گو با «فکرشهر» ادامه داد: این موضوع تخلف است و اگر موردی وجود دارد و کسی بیاید شکایت کند، حتما در مدت 24 ساعت پیگیری می کنیم و حتی پرونده اش را به تعزیرات حکومتی می فرستیم.

وی تاکید کرد که دریافت این مبالغ، تخلف است و افزود: حتی اگر این پرداخت ها با رسید امضا شده از طرف پرداخت کننده باشد که از پرداخت مبلغ رضایت دارد هم، تخلف محسوب می شود و حتی تخلف بیشتر است و جایگاه قانونی ندارد.

رییس اتاق اصناف دشتستان اضافه کرد: در این مورد حتی مجموعه انتظامی هم می تواند ورود کند و ما از امروز بازرسی امان را فعال می کنیم و اگر موردی باشد که شخصی بیاید شکایت کند، پرونده اش را می دهیم به تعزیرات و برخورد قانونی انجام خواهیم داد.

به گزارش «فکرشهر»، هر چند گفته می شود ثبت نام خودرو در همه کافی نت ها و با همه سیستم های اینترنتی قابل انجام است، ولی تنها تعداد محدوی از کافی نت ها قادر به انجام این نام نویسی هستند و به همین دلیل است که چنین مبالغی هم رد و بدل می شود؛ هر چند اگر این پرداخت ها برای تهیه یک بستر اینترنتی پرسرعت و یا یک ثبت نام کننده ماهر هم باشد، چنین مبلغی را شامل نمی شود و اگر هم به این دلایل بود، دیگر کافی نت ها نیز قادر به ثبت نام خودرو برای مراجعین خود بودند؛ اما این گونه نیست! هرچند فردی که 3 میلیون تومان برای ثبت نام خودرو می پردازد، شاید به 10 میلیون تومان سودی که از این طریق شاملش می شود فکر می کند، ولی با توجه به آن چه گفته شد، بی تردید بحث ثبت نام با ربات یا برنامه نویسی قبلی مطرح است، هر چند در این جا به آن پرداخته نشد ولی همین امر، پای چنین تخلفاتی را به ثبت نام هایی از این دست که با الکترونیک تر شدن دولت، بیشتر هم خواهد شد، باز خواهد کرد و همین، نگاه تیزبین و دقت عمل بیشتر مراکز نظارتی را می طلبد.

نظرات بینندگان
ارژنگ
|
-
|
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
عزيز من اين موضوع كه ناراحتي نداره هركسي توانايي انجام اين ثبت نام را دارد  توي خونه اش انجام بده و به كافي نت يا جايي كه انجام ميده مراجعه نكنه چرا خون خودتو كثيف مي كني هر كسي پاداش و نون نبوغ و همت و تلاش خودشون رو مي خوره
حمیدرضا
|
-
|
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
سلام وقت بخیر. لازم میدانم توضحیات تکمیلی را در مورد این خبر که خواسته یا نخواسته بطور ناقص و بر مبنای اشاعه و ترویج بی اعتمادی نسبت به رسته صنفی خاصی  نشر داده شده ارائه دهم .

خبرنگار محترم فکر شهر ابتدا بهتر بود که به نرخ منطقه ای، عرفی و کشوری این ثبت نام اشاره ای می نمودن که نرخ آن بین سه تا چهار میلیون می باشد و حتی خود نمایندگی های ایرانخودرو نیز گاها نرخی بالاتر از این را دریافت می نمایند و نرخی که در برازجان اخذ می شود کف مظنه می باشد

بهتر بود به این موضوع نیز اشاره میشد که این ثبت نام تنها چهار روز در ماه و هر روز به مدت 3 ثانیه قابل انجام بوده که با توجه به درخواست ومراجعه زیاد مشتری ها جهت ثبت نام خودرو که به دلیل تفاوت قیمت 15 الی 20 میلیونی در بازار آزاد می باشد و همچنین تعداد محدود 200 الی 300 خودرو برای تمام کشور تقریبا شانس انجام این ثبت را به صفر می رساند که با سختی فراوان و گاها ماهها انتظار افراد محدودی و کمتر از انگشتان یک دست ، در طی این چهار ماه قادر به انجام ان شده اند

لازم به ذکر می باشد که کمترین نرخ ثبت نام اینترنتی در نرخ نامه  در رسته کافی نت 5 و7 هزار تومان می باشد و هیچ گاه نرخ 3 هزار تومانی وجود نداشته است که حتی در صورت وجود نیز برای ثبت نام خودرویی با این همه مشقت و سود 15 الی 20میلیونی مشتری در صورت ثبت نام ، قطعا ثمن بخس بوده و موضوع را بیشتر به مزاح نزدیک می کند وامروز برای خرید پنیر لیقوان نیزباید بیشتر از  3 هزار تومان هزینه کرد چه برسد به مظنه ثبت نامی آنهم  با این ویژگی ها

مشهود هست که هرکسی برای ثبت نام خودرو مراجعه می کند قطعا هم مشقت های ثبت نام را می داند هم تفاوت قیمت آزاد با کارخانه وهم سود عایدی را میداند و قیمت انجام این ثبت نام را که برای انجام موفق این ثبت نام مشتریها گاها حاضر به پرداخت قیمت 5 میلیونی نیز هستند

این اطمینان داده میشد که امروزه یک ریال زاید بر مظنه عرفی را نمی توان به قدرت  زور یا چانه زنی از کسی دریافت کرد و آنچه که شما در خبرتان اشاره کرده اید به دور از واقعیت می باشد

 
محمد
|
-
|
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
خبر خیلی دور از واقعیت بود،واقعا تو خونه امکان ثبت نام ماشین نیست،این ثبت نام خیلی به سختی انجام میشه،من خودم با مراجعه به کافی نت مبلغ پیشنهادی بالاتر از ۳ تومن را پیشنهاد دادم به شرط اینکه حتما برام انجام بشه،معلومه که من اینجا حاضرم ۵ میلیون بیشتر بدم ماشین رو خریداری کنم تا اینکه توی بازار آزاد با ۲۰ میلیون تفاوت ماشین بگیرم،خوب کسایی که نمیخوان مجبور نیستن که مراجعه کنن و تقاضایه ثبت نام کنن،خودشون توی خونه اگه توانایششو دارن ثبت نام کنن
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۹
گزارش را خواندم. گزارش خوب و به جایی بود که باید به این تخلفات توسط مراجع ذیربط حتما رسیدگی و برخورد بشه. اما نکته جالب نظرات زیر خبر بود. اینها یا از طرف کافی نتی ها اومدن و پیام گذاشتن و یا اینکه باج و رشوه اینقدر در بین مردم و جامعه ما گسترش پیدا کرده که به یه امر عادی تبدیل شده و از اون بدتر به نویسنده بخاطر پیگیری یک تخلف و جرم توهین میشه.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر