سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۶۵
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: تعدادی گوسفند در شهرستان مرودشت از مکانی که پسآب پتروشیمی شیراز به آن وارد شده، استفاده کردند که سبب مسمومیت و تلف شدن آنها شده است.

به گزارش فکرشهر از باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش خبر مرگ مشکوک ۱۰۷ راس گوسفند در شهرستان مرودشت از سوی رئیس دامپزشکی این شهرستان در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد. در این مطلب چنین آمده که این گوسفندان به صورت یکباره تلف شدند و احتمالا علت این امر نوشیدن آب از محلی در نزدیکی پتروشیمی شیراز بوده است.

یعقوب مهندس، مدیرکل دامپزشکی استان فارس در گفتگو با تسنیم درباره تعداد دقیق گوسفندان اظهارنظری نکرد، اما اظهار داشت: تعدادی گوسفند در شهرستان مرودشت از مکانی که پسآب پتروشیمی شیراز به آن وارد شده، استفاده کردند که سبب مسمومیت و تلف شدن آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه دامداران باید نسبت به آب و چرایی دام خود حساسیت بیشتری نشان دهند، گفت: در شرایط کنونی تنها اقدامی که می‌توان انجام داد این بود که لاشه گوسفندان تلف شده معدوم شود تا اتفاق دیگری رخ ندهد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس درباره صنایعی با پساب مسموم نظیر پتروشیمی افزود: اداره محیط زیست متولی هشدار به صنایع آلوده و صنایعی است که پساب آن‌ها مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر