چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۲۷۶
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: اقامتگاه بومگردی کوهپایه قراول‌خانه با هدف فراهم زمینه زیرساخت های توسعه گردشگری در شهرستان دشتستان افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: گردشگرانی که برای سفر به یک کشوری ویا شهری وارد می‌شوند تا از آثار تاریخی و فرهنگ روستایی آن بازدید کنند، برای این سفر هزینه می‌کنند، بنابراین درآمدی که از این سفر حاصل می‌شود در بین تمام اقشار آن جامعه پخش می‌شود.

محمدباقر سعادت اضافه کرد: صنعت گردشگری در مقایسه با سرمایه‌ای که برای سایر رشته‌ها می‌شود، از میزان اشتغال‌زایی به مراتب بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: هرچند صنعت گردشگری یک صنعت تخصصی است، اما نیاز به تخصص‌های های پیچیده ای ندارد و در تمام رشته‌های گردشگری و در تمام زمینه‌های خدماتی می‌تواند به مردم خدمات ارائه دهد.

سعادت گفت: در صورت رکود برخی صنایع در کشور اما صنعت گردشگری رکود ندارد و اگر زیر ساخت‌ها آماده باشد به مراتب گردشگران بیشتری را به کشور جذب می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: اقامتگاه بومگردی کوهپایه قراول خانه با حجم سرمایه‌گذاری و تسهیلات ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ایجاد ۲ فرصت شغلی مستقیم راه‌اندازی شده است.

محمد حسین ارسطوزاده اضافه کرد: تلاش مجموعه دولت و وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راه توسعه متوازن این صنعت نوپا در همه لایه‌های شهری و روستایی است که باید در راستای تحقق این امر تلاش کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه فرهنگ این مناطق دستخوش تغییراتی نشده و بصورت بکر همچون طبیعت منطقه باقی مانده است برای هر شخصی جذابیت خاصی دارد به همین دلیل با تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی می‌توان زمینه جذب هر چه بهتر و بیشتر گردشگران را در مناطق بومی فراهم کرد.

ارسطو زاده افزود: به‌زودی کارگاه‌های آموزشی برای توسعه و به‌روز رسانی خدمات برای اقامتگاه‌های بومگردی برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: بومگردی یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری است که با تامین زیرساخت های لازم و فراهم کردن زمینه‌های آموزشی مناسب می‌توان شاهد رشد و شکوفایی این صنعت در روستاها و به

دنبال آن مهاجرت معکوس از شهر به روستا را شاهد باشیم. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر