جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۳۰۲
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: اربعین فرهنگ همبستگی بی نظیر امت واحده اسلامی را شکل می دهد و چشم انداز یک تمدن نوین اسلامی را به همراه دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: به برکت امام حسین (ع) و عنایت ولی عصر (عج) امسال نیز بزرگترین و بی‌نظیرترین اجتماع میلیونی مسلمانان در سراسر جهان در پیاده روی اربعین حسینی در حال برگزاری است.

وی افزود: این اجتماع یک اجتماع بی بدیل و بی نظیر در طول تاریخ بشریت است که در هیچ جای عالم چنین جمعی با این  محبت و وحدت و ایثارگری و با حضورهمه ادیان و مذاهب و  نژادها نظیر ندارد.

امام جمعه گناوه گفت: این اجتماع بی‌نظیر در عالم بشریت دارای ظرفیت بسیار بالایی است که می تواند یک تمدن نوین اسلامی را ایجاد کند و باید از این ظرفیت در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی  استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اربعین فرهنگ همبستگی بی نظیر امت واحده اسلامی را شکل می‌دهد و چشم‌انداز یک تمدن نوین اسلامی را به همراه دارد و باید فرهنگ عاشورا را به عنوان یک نسخه شفابخش برای حل معضلات و بحران‌های بشری ارائه داد.

رکنی حسینی عنوان کرد: تغییر نگاه افکار عمومی جهان و خنثی شدن تبلیغات سوء دشمن نسبت به تفکرات و رفتار شیعیان و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی می تواند در اربعین رقم بخورد.

وی گفت: گر چه با هیچ رسانه‌ای نمی توان تمام ابعاد اربعین را منعکس کرد اما از این ظرفیت می‌توان به نحو احسن استفاده کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) یادآور شد:رهبری دانشگاه امام حسین را از برکات الهی دانسته و فرمودند سپاه امروز هم در خارج و هم داخل کشور  دارای عزت است.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به کشورمان خاطرنشان کرد: اینکه عربستان اراده ای برای مذاکره ندارد و تحت اشراف آمریکاست، راه مذاکره عربستان و ایران از یمن می گذرد، با تهدید نمی توان به جایی رسید از جمله نکات  بیانات رهبری دردیدار با نخست وزیر پاکستان بود.

رکنی حسینی با اشاره به اصابت دو موشک به نفتکش ایرانی گفت: حمله به نفتکش ایرانی نشانه دیگری از درماندگی استکبار است و انتقام شکست های پی در پی است که دشمنان از محور مقاومت خورده‌اند.

وی عنوان کرد:  حمله به نفتکش ایرانی از سوی کشورهایی است که به دنبال تنش بین ایران و کشورهای همسایه هستند و قطعا ایران قاطع ترین، موثرترین و کوبنده‌ترین پاسخ را در زمان مناسب به همه دشمنان خواهد داد.

وی با تقدیر از عملیات نیروهای اطلاعات سپاه در دستگیری سرشبکه سایت آمدنیوز گفت: این عملیات یک شاهکار عظیم و عملیاتی ترکیبی، پیچیده و چند لایه بود  که تمام سازمان های اطلاعاتی مبهوت آن مانده اند.

وی گفت: نیروهای سپاه پاسداران در این ایام دو عملیات بسیار مهم و موفق یکی در کشف عملیات ترور سرلشکر سلیمانی و دیگری دستگیری سرشبکه سایت آمدنیوز انجام دادند که باید به ملت ، رهبری و این فرزندان ملت تبریک گفت.

وی با تاکید بر اینکه امروزامنیت کشور ما مدیون و مرهون تلاش های این سربازان گمنام ملت است اضافه کرد: به طور حتم قوه قضائییه با خائنین به ملت و مملکت که به هر نحوی با این شبکه خودفروخته همکاری داشته اند برخورد خواهد کرد تا درس عبرتی برای خائنان به ملت باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر