شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۳۰۵
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: امام جمعه بندر دیر گفت: ورزش های همگانی توسعه و ورزش های قهرمانی هم تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه دیر با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار داشت: اربعین حسینی درس زنده نگه داشتن یاد شهیدان به ما می‌آموزد.

امام جمعه بندر با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین ظرفیت بزرگی برای معرفی اسلام است، افزود: با معرفی امام حسین(ع) به جهانیان، قرآن و اسلام هم در جهان معرفی می‌شود.

وی با تقدیر از دستگاه‌های مختلف در برگزاری پیاده روی اربعین در کشور عراق، بیان کرد: مردم و مسئولین نسبت به پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همکاری لازم انجام دهند.

حسینی درباره روز جهانی غذا عنوان کرد: در رستوران‌ها، مراسم عروسی‌ها و جشن ها در مصرف مواد غذایی اسراف نشود و افراد با رعایت رژیم غذایی سالم خود را در برابر بیماری های غیرواگیر دار مانند امراض قلبی و عروقی بیمه کنند.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه ورزش نه فقط به عنوان سرگرمی بلکه عامل مهمی برای سلامتی ماست، خاطرنشان کرد: عدم تحرک در زندگی و تغذیه ناسالم موجب افزایش نرخ چاقی و بیماری ها شده است، بنابرای باید ورزش های همگانی توسعه و ورزش های قهرمانی هم تقویت شود که باعث برافراشته شدن پرچم کشور در میادین جهانی می شود.

وی  با تأکید بر لزوم توجه به امر صادرات، افزود: امروز برای مقابله با تحریم های دشمن باید مسئله صادرات مورد توجه باشد اما این مهم باید بگونه ای دنبال شود که موجب برگشت کالا و بدنامی کالای داخلی نشود.

وی  با بیان اینکه شرایط مدنظر مقام معظم رهبری در برجام عملیاتی نشد، عنوان کرد: اولا آمریکا و چند کشور اروپایی به منزله کل دنیا نیستند ثانیا رهبری اجازه مذاکره با این ها را داده بود اما فرمودند نباید به دشمن اعتماد کرده و تسلیم شویم.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه مبارزه با آمریکا تازگی ندارد، گفت: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب به معنای معامله نکردن با دنیا نیست، بلکه منظور ایشان اقتصاد درون زا و برون گرا است.

وی درباره واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور، یادآور شد: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند این اقدام یک خطای بزرگ و مهم و بر اساس بی تدبیری صورت گرفته است.

حسینی بیان داشت: نظارت شورای نگهبان در انتخاب استصوابی و مؤثر است و این نهاد وظیفه دارد کسانی که صلاحیت ندارد وارد مجلس نشوند، رئیس جمهور نشوند و مسئولیت هایی را که در نظام اسلامی باید بر اساس معیارهای اسلامی باشد مراعات شود.

وی درباره بازداشت سرشبکه کانال ضدانقلابی آمدنیوز، یادآور شد:  این اقدام نه تنها ضربه به این عنصر خودفروخته بلکه ضربه ای محکم بر سرویس های جلسوسی کشورهای غربی بویژه فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و وحشت عجیبی در دل مزدوران  و همکاران این عنصر خود فروخته افتاده است که امیدواریم همکاران آنها در داخل کشور هم شناسایی و ریشه آنها خشکانده شود. این اقدام سپاه به نحوی اسقاط پهباد رسانه ای دشمن بود.

خطیب جمعه دیر گفت: اقدامات و جنگ‌افروزی ترکیه و ورود به خاک کشور سوریه گرچه باعث تلفات انسانی و آوارگی بیش از ۳۰۰ هزار نفر شد اما بخش‌هایی از خاک سوریه که در اختیار کردهای مخالف دولت بود، با توجه به اینکه آمریکا از کردها حمایت نکرد، دولت سوریه توانست بدون اینکه درگیری صورت بگیرد بر این مناطق حاکم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر