جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۴۹۴
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان خواستار تلاش ویژه برای رونق فعالیت‌های دریایی در این شهرستان شد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی بی انگیزه و ضعیف نباشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سیدعلی‌پاکنژاد عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان بر ادای احترام به مقام شامخ شهدا تاکید کرد و اظهار داشت: ما هرچه داریم از شهدا است که این آرامش و امنیت حاصل جان فشانی این عزیزان است.

وی همچنین بر مردم داری و احترام به مردم تاکید کرد و گفت: توسعه شهرستان در سایه امنیت و همدلب و همچنین مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

فرماندارکنگان مطرح کرد: تقویت سرمایه های اجتماعی و فرهنگی از طریق تقویت سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای فرهنگی است. نگاه ما به سازمان‌های مردم نهاد یک نگاه مثبت است و با تقویت این سازمان‌ها سرمایه های اجتماعی نیز تقویت‌ می‌شوند.

فرماندار کنگان با تبریک هفته‌ تربیت‌بدنی افزود: توجه به ورزش و هویت بخشی به ورزش و همچنین تعامل بین پیشکسوتان و جوانان می‌تواند زمینه حضور ورزشکاران جوان را فراهم‌ کند.

وی گفت: ورزشکارانی که در سطح کشوری و ملی حضور دارند به عنوان سفیران با اصالت شهرستان و نمادی از آن هستند.

پاک‌نژاد بیان کرد: توسعه اماکن ورزشی به صورت گسترده در دستور کاراست. تندرستی و سلامت همراه با ورزش است و جامعه ای که ورزش در آن نباشد با خمودگی و بی‌نشاطی همراه است.

وی ادامه داد: ورزش همگانی موجب افزایش امید به زندگی در بین مردم و در ارتقای سلامت آنها نیز موثراست.

توجه به معیشت مردم

پاک‌نژاد با تاکید بر توجه به معیشت مردم بیان کرد: تعامل مثبت با صنایع مستقر در شهرستان با توجه به اینکه کنگان قطب صنعتی است، بهره‌مندی از مزایای حضور صنعت و همچنین مدیریت آسیب ها و رشد نامتوازن در این حوزه بر اساس برنامه‌هایی که در پیش است.

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان گفت: رونق تجارت دریایی در شهرستان از اولویت برنامه های بنده است و همچنین مردم داری و حمایت از مردم و مشارکت اقشارمختلف مردم به ویژه جوانان، بانوان فعال و... از برنامه های اصلی است.

وی گفت: خدمات ایجاد شده توسط دولت به مردم اطلاع داده شود و حس دولت داری در بین مردم شهرستان تقویت شود زیرا دولت از بطن و با رای مردم برخواسته شده است. ارتباط و تعامل خوب با مردم در توسعه و پیشرفت شهرستان موثر است.

اعتبارات اشتغال روستایی منجر به اشتغالزایی شود

فرماندار کنگان بر حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: یکی از حقوق شهروندی دسترسی آسان مردم به مسئولین است. مسئولیت همیشه باید در دسترس و ارتباط با مردم باشند. دفاتر ما محل ارباب رجوع است و در تکریم ارباب رجوع همت بیشتری شود.

وی ادامه داد: تلاش در راستای خدمت به مردم جهادی و به صورت حضوری و میدانی باشد و از برگزاری جلسه های‌ بی‌ربط جلوگیری شود.

وی گفت:اعتباراتی در سطح شهرستان توزیع شده است که متاسفانه در برخی جاها منجر با اشتغال‌زایی نشده است که این روند باید تغییر شود.

فرماندارکنگان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی بی انگیزه و ضعیف نباشند و همچنین قدرت تحلیل‌،پیش‌بینی و هدف گزاری داشته باشندو توجه به اجرای قانون اداری را جدی بگیرند.

مدیریت بحران جدی گرفته شود

پاک‌نژاد مطرح کرد:مدیریت بحران آماده جلوگیری از سوانح باشد و  نیازهای ضروری شناسایی و برطرف شوند.

وی ادامه داد:رودهای فصلی به خوبی لایروبی نشده اند و این اتفاق ممکن است  منجر به وقوع سیل باشد.

نماینده عالی دولت تاکید کرد: شهرداری‌ها اجازه ساخت و ساز غیرمجاز ندهند و بر ساخت و سازهای موجود در سطح شهرستان نظارت بیشتری کنند که با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار کنگان گفت: در بحث اقتصادی متکی به صنعت نباشیم و در جذب سرمایه گذاران تلاش بیشتری شود و از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی گفت:شهرستان دارای ظرفیت های مختلفی به ویژه صنعت گردشگری دریایی،بومگردی و.. است که برنامه های لازم برای استفاده از این ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر