جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۴۳۷
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: املاک فاقد سند آموزش و پرورش استان بوشهر سنددار می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، علیمراد کرمی صبح یکشنبه در نشست کارگروه مستندسازی املاک آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تثبیت مالکیت آموزش و پرورش بر املاک خود و جلوگیری از تعرض اشخاص به این املاک، ضرورت دارد تمام ظرفیت ها برای مستندسازی املاک باقی مانده این مجموعه در استان بکار گرفته شود.

وی درصد املاک فاقد سند آموزش و پرورش استان را در قیاس با دیگر مجموعه های استانی و همچنین استان های دیگر بسیار مطلوب دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش استان سعی بر آن دارد تا با همکاری دستگاه های ذی ربط بتواند ۲۵ درصد از املاک باقی مانده خود را نیز سنددار کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: سند مالکیت حدود ۴۰ درصد از ۲۵ درصد املاک باقی مانده فاقد سند آموزش و پرورش استان به نام دولت و به نمایندگی سایر دستگاه های دولتی است که با درخواست گواهی بهره بردار از اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی سند آن ها اخذ می شود.

کرمی با اشاره به اینکه بیشتر املاک آموزش و پرورش استان در شهرستان های دشتستان، بوشهر و عسلویه است افزود: بیش از ۸۰ درصد املاک فاقد سند آموزش و پرورش استان در شهرستان دشتستان، بوشهر، عسلویه و همچنین منطقه سعدآباد است.

وی با بیان اینکه اگر موفق به سنددار کردن املاک فاقد سند آموزش و پرورش استان نشویم در آینده باید منتظر مشکلات ناشی از آن باشیم گفت: هدف آموزش و پرورش استان سنددار کردن همه املاک تا پایان سال ۹۹ خواهد بود و این تعداد ملک فاقد سند در نهایت تا یکسال آینده به سمت سنددار شدن پیش رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هزینه نقشه برداری از املاک فاقد سند را بالا دانست و بیان داشت: با توجه به محدودیت مالی آموزش و پرورش این مجموعه نیازمند حمایت دستگاه های مرتبط با فرایند لازم است و به خصوص این حمایت در شهرستان های بوشهر، دشتستان و عسلویه بیشتر حس می شود.

کرمی خواستار همکاری کارشناسان اداره ثبت اسناد در بازدید خارج نوبت از املاک آموزش و پرورش و همچنین ارائه نقشه شد و گفت: در صورت این همکاری، آموزش و پرورش متعهد می شود تا پایان سال به قانون حدنگار جامع عمل بپوشاند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه های شهرستانی مستند سازی املاک در شهرستان ها و مناطق بوشهر، دشتستان، عسلویه و سعدآباد با حضور نمایندگان دستگاه های ذی ربط به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا مشکلات املاک آموزش و پرورش رصد و پیگیری شود.

نشست کارگروه مستندسازی املاک آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور نمایندگان اداره کل ثبت اسناد، بنیاد مسکن، املاک دولتی، فرمانداری بوشهر، دشتستان، عسلویه و روسا و مسئولان امور حقوقی و املاک آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق بوشهر، دشتستان، عسلویه و سعدآباد به میزبانی اداره حقوقی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر