جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۷۲۲
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر گفت: در دومین همایش ملی خرمای کشور در بوشهر از دو محصول فناورانه خمیر خرما و شیره خرما رونمائی شد.

به گزارش فکرشهر، مهدی صفوی افزود: تولید خمیر خرما به عنوان یکی از فرایند های ویژه در صنعت غذا به شمار می آید و در اثر این فرایند هزینه حمل و نگهداری کاهش می یابد.

وی خاطرنشان ساخت: همواره نگهداری خمیر خرما با چالش هایی روبروست که سخت شدن تیره شدن رنگ و فساد میکروبی از آن جمله است و طی فرایند تولید این محصول فناورانه زمان پیشبینی شده برای نگهداری محصول۷۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از زمان فعلی نگهداری محصول در واحد های صنعتی است.

وی خاطرنشان ساخت رفع نیاز فناورانه تولید شیره خرما به عنوان جایگزین شیره نبات هم توسط مشاور شرکت شهرک های صنعتی خوزستان رفع شد و از این محصول رونمائی شد.

صفوی افزود: توجه به نیازهای فناورانه در صنایع بومی و سنتی استانها  ضرورت دارد و اگر به آن توجه نکنیم از دنیا عقب می مانیم زیرا شرایط رقابتی در این حوزه سخت و سرعت تحول فناوری بسیار بالا است.

 یکی از روش های تولید محصولات پیشرفته، دانش بنیان کردن شرکتها است که در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی  اعتبارات و حمایت های  ویژه ای در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی بوشهر، در همایش ملی نمایشگاه و جشنواره خرمای بوشهر با  اهدا لوح تقدیر و تندیس به مدیرعاملین شرکت شهرکهای صنعتی بوشهر و خوزستان در زمینه شناسایی و رفع نیاز های  فناورانه از ایشان تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر