جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۸۸۰
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: ۵۵ درصد از اعضای کتابخانه‌های استان بوشهر را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۳ تا ۳۰ آبان به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است و هر ساله در این ایام برنامه‌های مختلف و متنوعی برای ترویج فرهنگ کتاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تجلیل از کتابداران، کتابخوانان، مروجان کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در هفته کتاب اضافه کرد: در مجموع بیش از ۴۴۰ عنوان برنامه طی هفته کتاب در استان بوشهر برگزار شده یا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به عضویت ۳۹ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد از اعضای کتابخانه‌های استان بوشهر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به افزایش فضای مطالعاتی استان بوشهر به ۲۴ هزار متر مربع، تصریح کرد: ۲۹ روستای استان بوشهر که مشمول احداث کتابخانه هستند، کتابخانه ندارند و انتظار داریم با تخصیص اعتبار و مشارکت خیرین شاهد ساخت کتابخانه برای این روستاها باشیم.

هاشمی با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: ۷۷ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در استان بوشهر وجود دارد و بوشکان، بادوله و دوراهک فاقد کتابخانه هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر