جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: این سامانه بارشی از روز یکشنبه وارد استان شده بود از چهارشنبه از طرف جنوب استان خارج می‌شود...
کد خبر: ۶۳۹۰۶
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: این سامانه بارشی از روز یکشنبه وارد استان شده بود از چهارشنبه از طرف جنوب استان خارج می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرج‌الله شکوهی‌پور روز سه‌شنبه در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اضافه کرد: میانگین بارش نقطه‌ای استان بوشهر تاکنون  72 میلی‌متر است که این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 110 میلی‌متر و نسبت به دراز مدت 29 میلی‌متر است.

وی بیان کرد: بیشترین بارندگی تاکنون با 135.3میلی‌متر در خارگ، دیر100.6، جم 91.5، برازجان 90.6، بوشهر 84.2، گناوه 73.8، عسلویه 52.1 و دیلم 35 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: پدیده غالب بعد از خروج این توده کاهش محسوس دما و مه شامگاهی و اوایل صبح پیش‌بینی شده است.

تیم‌های امدادی استان بوشهر در حالت آماده‌باش هستند

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: در راستای کنترل حوادث و اقدام به موقع باتوجه به بارندگی‌های پیش‌رو همه تیم‌های امدادی استان در حالت آماده‌باش هستند.

مهرداد ستوده افزود: مهمترین مساله در مدیریت بحران اطلاع رسانی دقیق و به موقع است که در این راستا باید دبیرخانه اطلاع‌رسانی در اداره کل هواشناسی استان ایجاد شود تا مدیران دستگاه‌های اجرایی به موقع اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی بیان کرد: آب منطقه‌ای استان بوشهر در زمان بارش باران وظیفه دارد با پیش‌بینی سیلابی شدن رودخانه‌ها واطلاع‌رسانی به فرمانداران از بروز حوادث پیش‌گیری کنند.

ستوده اضافه کرد: فرمانداران موظف به مدیریت مناطق در محاصره سیلاب هستند در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن حذف ماموریت‌های غیرضروری باید همواره در دسترس باشند و مرخصی‌ها با هماهنگی لازم انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر همچنین تاکید کرد: نباید هیچ خدمت و کالایی بدون ضرورت و بدون هماهنگی با فرمانداران به حادثه‌دیدگان ارائه شود.

ستوده اضافه کرد: در زمان بحران اداره‌های شیلات، بنادر و دریانوردی و گمرک در خصوص انجام سفرهای دریایی باید با اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران استان بوشهر هماهنگ باشند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: همه امکانات شهری و روستایی و تیم‌های امدادی، درمانی و اروژانسی استان برای ارائه خدمات به‌موقع در زمان بحران بسیج هستند تا از بروز مشکل در استان پیشگیری شود.

وی اظهار کرد: همچنین تشخیص اعلام تعطیلی مدرسه‌ها در شرایط بحرانی و مواقع اضطراری با هماهنگی با مدیریت بحران استان برعهده فرمانداران است.

ستوده افزود:در این شرایط اتحاد، همدلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای امدادرسان ستودنی است و تاکنون خوشبختانه مشکلی اعلام نشده است.وی نقش مدیریت بحران را در  تصمیم‌گیری رسیدگی به بحران‌ها مهم دانست و تاکید کرد: تصمیم‌گیری مدیریت بحران در زمان‌های بروز مشکلات و بحران، تصمیم استاندار محسوب می‌شود و همه باید به این مهم توجه ویژه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر همه محورهای ارتباطی باز است و مشکلی وجود ندارد و تنها یک مورد آب‌گرفتگی آب‌نما در محور چاووشی - درازی وجود داشت که برطرف شد.

سید حمید رضا علم افزود: همچنین ریزش کوه در محور کمربندی عسلویه و سیراف به جم گزارش شد که با حضور به موقع نیروهای راهداری برطرف و در زمان حاضر ترافیک روان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر