جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۹۲۷
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر تحقق عدالت جنسیتی در برنامه‌ها گفت: به منظور افزایش نقش‌آفرینی زنان، مجمع پارلمانی بانوان استان بوشهر تشکیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مریم آذرشب صبح چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مشاوران بانوان فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: تلاش ویژه‌ای داریم تا زمینه افزایش مشارکت بانوان در توسعه جامعه بیش از پیش فراهم شود.

وی از تشکیل مجمع مشورتی بانوان استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ برنامه ششم توسعه تاکید ویژه‌ای بر افزایش مشارکت بانوان دارد و تلاش داریم تا با ایجاد این مجمع زمینه تقویت ساختار حوزه بانوان و خانواده فراهم شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر تحقق عدالت جنسیتی در سیاست‌ها و برنامه‌ها بیان کرد: ماموریت‌های حوزه بانوان و خانواده دارای گستره وسیعی است و زنان نقش مهمی در موقعیت‌های مختلف دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس موقعیت‌های اثرگذار زنان و کارگروه‌های تخصصی با ایجاد الگوی مجمع مشورتی بانوان درصدد بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت و توانمندی بالای زنان استان بوشهر در مسیر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هستیم.

آذرشب با تاکید بر حضور هدفمند بانوان در عرصه‌های اجتماعی و افزایش مشارکت زنان در فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افزود: مجمع پارلمانی زنان استان بوشهر با ترکیب اعضایی از مجمع مشورتی شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود.

وی از تمرین دیپلماسی و افزایش مشارکت سیاسی زنان به عنوان اهداف این مجمع نام برد و بیان کرد: پارلمان مشورتی بانوان استان بوشهر الگو و اقدام مهمی برای اجماع مسئولانه، کارشناسانه و نزدیک به واقعیت جامعه  خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر