شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۹۷۸
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور در دشتی گفت: در حال حاضر 110 سد فعال در سطح کشور وجود دارد که سدهای با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تکمیل هستند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد حاج رسولی ها درحاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات حریم و بستر رودخانه مند در شهرستان دشتی گفت: در ابتدای برنامه پنجم یک اولویت بندی صورت گرفت که سدهای بالای پیشرفت فیزیکی در اولویت اتمام باشند. همچنین نسبت به ایجاد طرح جدید در لایحه جلوگیری شد و تنها در این مدت دو یا سه طرح به لایحه اضافه شد که یکی از آنها در استان بوشهر و شهرستان تنگستان بوده است.

حاج رسولی ها افزود:  امروز 179 سد در مدار بهره برداری است که 65  سد در هفت سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: از 100  طرح فایناسی که در کشور وجود دارد دو طرح آن در استان بوشهر و شهرستان های دشتی و تنگستان است.

حاج رسولی ها افزود: در دو سال گذشته تنها طرحی که در ردیف اعتباری قرار گرفت سد تنگستان بوده است.

وی با اشاره به دغدغه کشاورزان در خصوص حریم و بستر رودخانه مند افزود:  در دو سال گذشته پیگیریهای زیادی انجام شده است و این رودخانه شرایط خاصی به نسبت دیگر رودخانه های کشور دارد. با توجه به اهمیت موضوع باید تصمیم خاصی برای این رودخانه گرفته شود که قرار شد نقاط حادثه خیز رودخانه که کمتر خطر پذیر هستند تفکیک شود.

حاج رسولی ها از لایروبی پل مند با اعتبار حدود 30 میلیارد ریال خبر داد و گفت: تلاش  می کنیم به زودی نقاط حادثه خیز پل مند لایروبی شود.

فرماندار دشتی هم با بیان اینکه 15  هزار هکتار از ارضی این شهرستان با رودخانه مند همجوار است، بر ضرورت رفع مشکل سه هزار و 200  بهره بردار در بخش کاکی تاکید کرد.

عبدالله نادری افزود:  تنها بخشی در شهرستان که سرمایه گذار کمتر به آن رغبت دارد بخش کاکی بوده است که به علت مشکل حریم رودخانه مند بوده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مرغوب ترین زمین دیم شهرستان دشتی در اطراف رودخانه مند قرار دارد. سابقه طولانی سکونت مردم در کنار رودخانه به مردم حق داده که کنار اراضی خود کشاورزی و دامپروی انجام دهند.

سید کمال الدین شهریاری افزود:  باید راهکار مناسب برای حل مشکل مردم پیدا شود که این موضوع از مطالبات جدی مردم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر