جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۳۰
سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش مرزبانان، کشفیات سوخت در مرز‌های دریایی و خشکی در ۸ ماه امسال، ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سردار قاسم رضایی در گفتگو با خبرنگار ما در بوشهر بیان کرد: با توجه به شعار سال و در راستای حمایت از رونق تولید، مرزبانی با راه‌اندازی قرارگاه مقداد، رصد و اشرافیت اطلاعاتی را بیشتر کرده و اقدامات مؤثری در حوزه مبارزه با قاچاق انجام داده است.

وی افزود: در همین زمینه با تلاش مرزبانان کشفیات سوخت در ۸ ماه امسال در مرز‌های دریایی و خشکی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همچنین از افزایش ۵۹ درصدی کشفیات مواد مخدر خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۶۲ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور کشف شده است.

وی به نقش مهم مقابله با قاچاق در رونق تولید و افزایش اشتغال اشاره کرد و گفت: اقدامات هدفمند مرزبانی در مبارزه با قاچاق تاثیرات مطلوبی در رونق تولید و جلوگیری از خروج کالا‌های هدف مانند گوشت، برنج، پوشاک و سایر مایحتاج مردم داشته است.

سردار رضایی به ارتقای همکاری با کشور‌های همسایه پرداخت و تصریح کرد: مرزبانی با ارتقای تعاملات با کشور‌های همسایه و توافقات با کشور‌های امارات، قطر و عمان، اقدامات موثری برای مقابله با قاچاق هدفمند و توقیف شناور‌های تحت تعقیب صورت داده است.

وی از تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ارتقا تجهیزات مرزبانی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مرزبانی نشست و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان  است که تولیدات و نوآوری‌های مفید و خوبی در کشور داشته‌اند.

فرمانده مرزبانی کشور از تاسیس صندوق دانش‌بنیان خبر داد و گفت: با انعقاد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان، مقرر شد که صندوق دانش‌بنیان، پشتیبانی از تجهیزات مرزبانی را عهده‌دار شود.

وی با اشاره به تجهیز امکانات شناوری دریابانی و با تاکید بر تقویت ناوگان‌های شناوری خاطر‌نشان کرد: با توجه به وسعت مرز‌های کشور در حوزه خشکی و دریا، اقدامات مؤثری در زمینه تجهیز امکانات به‌ویژه شناوری صورت گرفته و با مذاکراتی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفت قرار شد در موضوع تجهیز امکانات شناوری و مرزی که در حوزه مبارزه با قاچاق تاثیرگذار است اقدامات مؤثری صورت گیرد.

سردار رضایی ارتقای تعاملات با مرزداران و مرزنشینان را مورد توجه قرار داد و گفت: مرزبانی با همکاری مرزنشینان و لنج‌داران در مبارزه با قاچاق فعالیت‌های مطلوبی انجام داده و با ارتقای این تعاملات سازنده شاهد کاهش قاچاق در مبادی مرزی هستیم.

وی گفت: در حوزه سوخت بر اثر ناآگاهی برخی لنج‌داران و اضافه کردن ظرفیت سوخت مخازن، قاچاق سوخت را رقم می‌زنند که مرزبانی قطعا با کسانی که بستر قاچاق را فراهم می‌کنند برخورد می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر