شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۶۱
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای بزرگترین پروژه شیرین‌سازی آب دریا کشور به ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب در بوشهر گفت: این پروژه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در نیمه نخست سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالحمید حمزه‌پور شامگاه سه‌شنبه در بررسی روند اجرای آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی  بوشهر با بیان اینکه این پروژه با همکاری بخش خصوصی در حال اجراء است اظهار داشت: در اجرای این پروژه از توان متخصصان و تجهیزات داخلی در راستای رونق تولید و جلوگیری از خروج ارز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی در پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر متبلور است تصریح کرد: این پروژه به صورت خودکفایی با بهره جستن از امکانات و توانمندی داخلی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر پیشرفت فیزیکی کلی این پروژه را 12.65 درصد دانست و افزود: از این میزان 15.5 درصد پیشرفت بخش تامین، ساخت و خرید تجهیزات این پروژه  است و مهندسی آن 48.89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

حمزه‌پور به تجهیزات تامین شده این پروژه اشاره و بیان کرد: تجهیزات پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر شامل ممبران، مخازن فشار، پمپ‌های فشار قوی، تجهیزات ابزار دقیق، سیستم DAF است که این امکانات از بهمن ماه امسال به ترتیب عملیات اجرایی وارد سایت می‌شود.

وی به بخش‌های اجرایی این پروژه پرداخت و خاطر نشان کرد: بخش خشکی این پروژه شامل بتن‌ریزی فونداسیون سالن RO، بتن‌ریزی مخازن تزریق مواد شیمیایی و خاک‌برداری و آرماتوربندی مخازن پیش تصفیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطر نشان کرد: ساخت سوله اسکلت‌بندی در کارخانه نصب نیرومپنا به ظرفیت 390 تن آغاز شده و در 2 ماه آینده نصب می‌شود.

حمزه‌پور به بخش دریایی پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر پرداخت و گفت: در این بخش نقشه‌ها و طراحی‌های عملیات دریایی شامل خطوط آبرسان و حوضچه آبگیر نهایی شده و اکنون عملیات خاک‌برداری حوضچه به ظرفیت 50 هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر به عنوان بزرگترین پروژه  شیرین سازی آب دریا در کشور است تصریح کرد: این پروژه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در نیمه نخست سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر کمک مسئولان در تامین تسهیلات اعتباری مورد نیاز افزود: انتظار می‌رود مسئولان کشوری و استانی با توجه به حیاتی بودن محصول این پروژه،  کمک کنند تا تسهیلات مورد نیاز تامین شود.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر 10 درصد آب مورد نیاز استان بوشهر تامین می‌کند تاکید کرد:  با تکمیل این پروژه 100 درصد آب آشامیدنی مشترکان شهر بوشهر تامین می‌کند.

وی با اشاره به اجرای پروژه آب شیرین‌کن 17 هزار متر مکعبی در جوار پروژه یاد شده تصریح کرد: با افتتاح  این 2 پروژه شیرین‌سازی آب دریا، ضمن تامین  آب آشامیدنی استان بوشهر سبب رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر