جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۰۰
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: نیروی مرزبانی در لبه تمام برنامه‌های دشمن قرار دارد به همین دلیل همزمان با فتنه طراحی شده کنترل مرزها تشدید شد و با اقدام‌های انجام شده هیچ مورد خاصی در مرزها نداشتیم .

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: البته در ۷۲ ساعتی که دشمن فتنه را بر کشور تحمیل کرده بود بالغ بر سه تن مواد مخدر، مقدار قابل توجهی کالاهای قاچاق و تلاش‌هایی برای ورود کالاهای ضد فرهنگی به کشور انجام شد که با هماهنگی و همکاری مرزنشینان کشفیاتی در این بخش داشتی

وی یادآورشد:باتوجه به ارتقای آگاهی مرزنشینان نسبت به قوانین مرزی درصد وقوع جرائم در این مناطق کاهش یافته است.

رضایی اضافه کرد: برهمین اساس رسانه‌ها باید در موضوع تشریح قوانین و مقررات مرزی برای یک اقدام ایجابی که می‌تواند نقش مهمی در کاهش بسیاری از تخلف‌ها داشته باشد ورود کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص میزان کشفیات در هشت ماه گذشته گفت: در این مدت  ۶ برابر از خروج ارز پیشگیری و همچنین در این مدت  ۲.۵ تا چهار برابر افزایش کشفیات در زمینه طلا و نقره داشتیم.

رضایی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۲ تن مواد مخدر کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد و میزان کشف سوخت قاچاق نیز نسبت به سال گذشته  ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: با وجود همه دستاوردهای نیروی مرزبانی امسال میزات تلفات این نیرو نسبت به سال گذشته به صورت چشم‌گیری کاهش یافته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با قدردانی از مدیریت خوب و مناسب اعمال شده در مرز و سواحل استان بوشهر گفت: اقدام‌های انجام شده یک‌سال گذشته قابل توجه بود ولی به لحاظ نیازبه  ساماندهی مضاعف برای خدمات رسانی به تاجران، بازرگانان و مرزنشینان توافق‌هایی در  این نشست شد.

رضایی افزود: سرعت‌بخشی در تخلیه بار تاجران در حوزه بنادر، اضافه کردن ساعت کار بنادر و گمرک در راستای روان سازی و همچنین کمک به مرزنشسنان، لنجداران و تاجران و مدیریت و ساماندهی چهار بندر حوزه گناوه که نیاز به ترمیم وضع موجود را داشت از جمله مصوبات این نشست در استان بوشهر بود.

وی ادامه داد: برای مدیریت بار قاچاق، آن جاهایی که خلا انسدادی است ترتیبی اتخاذ شود که از طریق گمرک و بنادر کار حتی به صورت شیفت‌ ۲۴ ساعت انجام شود.

رضایی اضافه کرد: همچنین قرار شد بنادر و دریانوردی و گمرکات استان با ارائه طرحهایی مشکلات فعلی تاجران  که در شرایطی باید ۲۰ روز منتظر تخلیه بار و یا بارگیری باشند را روان سازی کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: همچنین در راستای روان‌سازی تجارت و رونق تولید دستگاه‌های مسوول با ایجاد بسترهای تخلف مانند ایجاد ظرفیت‌های زیاد برای سوخت از جمله گازوئیل باید مدیریت و با متخلفان برخورد قانونی شود.

وی تاکید کرد: اگر منافذ تخلف مدیریت شود به‌طور قطع کار تجارت در کشور رونق می‌گیرد.

استاندار بوشهر گفت: دغدغه مرزبانی جمهوری اسلامی و رده‌های مختلف نظام این است که با حل مشکل مرزنشینان و با راهکارهای قانونی بتوانیم فضای بهتر و مناسب‌تری در حوزه مرزها فراهم و به اقتصاد مرزنشینان کمک شود.

عبدالکریم گراوند افزود: با محصور کردن بنادر و برطرف کردن کاستی‌های آنها زمینه امنیت بنادر بهتر فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول زیرساخت‌های لازم در راستای روان‌سازی خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کنند.

استاندار بوشهر گفت: مردم می‌دانند دولت گازوئیل را با نرخ دولتی ۸۰ درصد تامین می‌کند به همین دلیل کمک کنیم با نظارت‌های انجام شده از امنیت و سلامت کالاها مطمئن باشیم.

وی یادآورشد: در راستای روان‌سازی امور در بنادر شمال استان کارگروهی برای برطرف کردن کاستی‌ها تشکیل و تلاش می‌شود با همکاری مشترک مسئولان و صاحبان لنج‌ها و بار فضایی درست کنیم که هم آنها اطمینان خاطر داشته باشند و هم ما بتوانیم دغدغه‌ای که در خصوص سرعت‌بخشی در تخلیه کالاها وجود دارد سامان یابد.

گراوند اضافه کرد: تلاش می‌شود این قوانین و مقررات به سایر بنادر تسری یابد تا بتوانیم نظم و انضباط مناسب و امنیت خاطری برای خود، صاحبان بار و بنادر ایجاد کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر