جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۶۰
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: همه کسانی که در انتخابات حضور دارند باید قانون مداری را مورد توجه قرار دهند تا زمینه برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع مدیران و اعضای نظارت انتخابات شهرستان ها و بخش های استان بوشهر گفت:  قانون یعنی برنامه ای که همه وظیفه خود را می دانند و در این ریل حرکت می کنند تا قطار انتخابات دچار مشکلی نشود.
وی افزود: از ابتدای آغاز به کار نظام جمهوری اسلامی انتخابات فراوانی در کشور برگزار شده است که گزارش های رسیده نشان می دهد که هرسال تخلفات مطرح شده پیچیده تر می شود که این موضوع کار ستاد نظارت بر انتخابات را مشکل تر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به این که شفافیت  از دیگر مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد  گفت: شفافیت باعث جلب اعتماد مردم می شود و اگر تخلفی ایجاد شود مسئولان باید صادقانه با مردم در میان بگذارند.
آیت الله صفایی بوشهری افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی اکنون ایران کشوری است که مظهرآزادی و دموکراسی است.

 در این همایش یکی از حقوقدانان شورای نگهبان گفت: هیئت های نظارت بر انتخابات  در این سالها بر ای اعتلای نظام فداکارانه تلاش کرده اند.
محمد دهقان افزود: شورای نگهبان در این سالها با مظلومیت مورد  هجوم های فراوانی قرار گرفته است.

وی گفت: در بیشتر کشور ها  نهادی برای دفاع از قانون اساسی وجود دارد که مطابقت قانون های تنظیم با با قانون اساسی را بررسی می کند. در کشور هایی که قانون اساسی شکل گرفته نهادی با آن شکل گرفته است که در بعضی کشور ها یک نهاد قضایی وظیفه نگهبانی بر قانون اساسی را برعهده دارد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر نیز در این نشست با اشاره به انتخابات مجلس که در اسفند برگزار می شود گفت: امنیت در این انتخابات از مواردی است که امسال مورد تاکید است و  با کمک دستگاهای امنیتی تلاش می کنیم مشکلی ایجاد نشود.
مجید خورشیدی افزود: سلامت در انتخابات که زمینه آن توجه به قانون است باید مورد توجه قرار گیرد.
وی از ستاد های برگزاری انتخابات در شهرستان ها و بخش های استان خواست زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر