شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۷۴
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: برای تکمیل پروژه بزرگراه بوشهر - دیر از محل سفر دوم هیات دولت به استان بوشهر 80 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش فکرشهر از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و بختیاری رئیس کمیته امداد کشوربا اشاره به پروژه راه آهن بوشهر به شیراز اظهار داشت: با توجه به اینکه مقرر است در سال نخست اجرای پروژه راه آهن شیراز- بوشهر چهار میلیون تن بار جابه جا شود و در صورت تکمیل 200 کیلومترباقی مانده تا عسلویه اتفاق بزرگی در حوزه توسعه کشور رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به علاقه مردم استان بوشهر به اجرای پروژه راه‌آهن انتظار می‌رود دولت از سایرردیف‌ها به اجرای این پروژه کمک کند چرا که که شتاب این پروژه می‌تواند امید بیشتری در بین مردم استان ایجاد کند.

گراوند اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مدیریتی استان بوشهرتکمیل پروژه‌های نیمه تمام است براین اساس پروژه‌های زیادی تکمیل شده است که بر رضایت مردم تاثیرگذار و نقش مهمی در توسعه استان داشته است.

استاندار بوشهر برداشتن گام‌های اساسی در بخش تامین آب پایدار استان بوشهر را از دیگر موفقیت‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: در گذشته تنها 10 درصد آب مورد نیاز استان بوشهر از درون استان تامین می‌شد که امروز به ظرفیت 90 هزار مترمکعب آب شیرین کن برای استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: یکی از تعهدات سفراول دولت به استان بوشهرفاضلاب بوشهر بود که با صرف 120 تا 130 میلیارد تومان براساس برنامه تا دهه فجر تمام تعهدات دولت در بخش فاضلاب شهر بوشهر منهای جنوب این شهرکه جزو تعهدات این مصوبه نبوده ودر حال انجام مطالعات آن هستیم به پایان می‌رسد.

استاندار بوشهر یادآور شد: استان بوشهر از جمله فقیرترین استان کشور در بخش تامین تجهیزات اضطراری در بخش آب بود که در دولت تدبیر و امید با صرف 21 میلیارد تومان اعتبار توانستیم تجهیزات مدرنی را برای این بخش خریداری کنیم.

گراوند اظهار کرد: استان بوشهر فاقد یک ژنراتور برق اضطراری بود که با تدبیر ژنراتور تولید 1.5 مگاولت برق خریداری شد و به این صورت تضمینی در حوزه پدافندغیرعامل صورت گرفت.

وی با بیان اینکه استانهای معین 50 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی استان بوشهر هزینه کردند خاطر نشان کرد: این اقدام توانست آب 40 هزار نفر از جمعیت جنوب شهر بوشهر از حالت نوبت بندی خارج کند و تلاش می‌شود تا 2 ماه آینده آب تنگک‌ها نیز از حالت نوبت‌بندی خارج شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: هرچند عسلویه به‌عنوان پایتخت انرژی معرفی می‌شود اما بوشهر مرکزپایتخت انرژی کشور است که مردم این استان از ابتدایی ترین نیاز خود محروم بودند و با تلاش دولت تدبیر و امید توانستیم بخشی از مشکل تامین آب این استان رابرطرف کنیم.

وی اضافه کرد: بزرگراه بوشهر- دیربه دلیل شمار تصادف‌ها به‌عنوان جاده مرگ لقب گرفته است در همین راستا برای تکمیل این جاده از محل سفر دوم هیات دولت به استان بوشهر 80 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد  که از این میزان تاکنون 30 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

گراوند گفت: با توجه به اینکه بخشی از این پروژه از سوی قرارگاه خاتم اجرا شده و 35 میلیارد تومان مطالبه دارد انتظار می‌رود این مبلغ از راه تهاتر تامین شود تااعتباری که تخصیص یافته است صرف پرداخت مطالبه نشود  و بتوانیم این جاده را سامان دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر